Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Vejetaryen veya vegan beslenme nedenlerinin başında bunların sağlık yararları gelmektedir. Bu alanda çok sayıda araştırma yapılmıştır. Kazanım olarak bu tarz beslenme ile öncelikle gastronomi öğrencileri sağlıklı bir vücut için ihtiyacı olan besinleri öğreneceklerdir. Farklı besin grupları, besin maddeleri, süper yiyecekler, vitaminler ve mineraller hakkında bilgi sahibi olacak ve bunları yaşamlarında sağlığı teşvik eden bir vejetaryen veya vegan diyet planı oluştururken nasıl dahil edebileceklerini öğreneceklerdir.
|
2) Vejetaryenlik ve Veganlığın Tarihi, Terim açıklamaları ve farklılıklarının neler olduğu, Veganlığın ve Vejetaryenliğin Faydaları konularında bilgi sahibi olacaklar.
|
3) Çeşitli hastalıklara karşı bu tarz beslenmenin ne şekilde uygulanması gerektiği ve buna göre ürün reçetelerini nasıl oluşturmaları gerektiği hakkında bilgi sahibi olacaklar. Bitkilerden Gelen Protein Gücü, Yağları Dengelemek, Hayati Vitaminler, Vejetaryen Diyet Tasarlamak, Vegan Yemek Planı, vb., konularda bilgileneceklerdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bitki Bazlı Diyetlerin Tanımlanması ve Bitki Bazlı Beslenmenin Kısa Tarihi |
|
|
2) |
Bitkisel Beslenmenin Tarihçesi,
Vejetaryen ve Vegan Beslenme Piramitleri,
Vejetaryen ve Vegan Beslenme Şekilleri
|
|
|
3) |
Bireyselleştirilmiş Beslenme Yönetimi (Bebeklik, Çocukluk, Ergenlik) |
|
|
4) |
Bireyselleştirilmiş Beslenme Yönetimi (Hamilelik, emzirme ve ileri yaşlarda) |
|
|
5) |
Bireyselleştirilmiş Beslenme Yönetimi (Sporcular, hastalıklar, vb.,) |
|
|
6) |
Veganlar ve Vejetaryenler için En İyi Protein Kaynakları,
Vejetaryen ve Vegan Sembolizmi |
|
|
7) |
ARA SINAV |
|
|
8) |
Menülerde (Otel, Restoran, Catering, Hastane vb.,) Yer Alan Vejetaryen ve Vegan İçecekler ve Reçete İçerikleri |
|
|
9) |
Ramazan Bayramı Tatili |
|
|
10) |
Dünyada ve Ülkemizde Vejetaryenlik ve Veganlığa Dair Genel Durum İncelemeleri |
|
|
11) |
Vejetaryen ve Vegan Menü Hazırlamada Yapay Zekadan Faydalanma Çalışmaları |
|
|
12) |
Tez ve Makalelerde Vejetaryen Beslenme Üzerine Yapılan Çalışmalar |
|
|
13) |
Tez ve Makalelerde Vegan Beslenme Üzerine Yapılan Çalışmalar |
|
|
14) |
Sosyal Medyada Vegan ve Vejetaryen Siteler, Bloglar, Restoranlar, Menüler |
|
|
15) |
Küresel Isınmaya Karşı Vegan ya da Vejetaryen Beslenme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
|
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
2 |
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
3 |
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
2 |
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
|
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
|
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
72 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |