Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Anormal davranışların nasıl tanımlandığı, sınıflandırıldığı ve araştırıldığını açıklamak
|
2) Anormal davranışa ilişkin ilk görüşleri ve çağdaş görüşün gelişimini anlamak
|
3) Anormal davranışlar için nedensel faktörleri ve bakış açılarını açıklamak.
|
4) Değerlendirme ve tanı sürecini anlamak ve açıklamak
|
5) Stres ve fiziksel ve ruhsal sağlık arasındaki ilişkiyi açıklamak.
|
6) Panik, anksiyete, obsesyonlar ve bunlarla ilişkili bozuklukları açıklamak
|
7) Duygudurum bozuklukları ve intihar davranışını açıklamak
|
8) Somatik belirti bozukluğu, disosiyatif bozukluklar, yeme bozuklukları, madde kullanımı bozuklukları, nörobilişsel bozukluklar, şizofreni ve nörogelişimsel bozuklukları açıklamak
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanıtımı, dersin müfredattaki yeri ve diğer derslerle ilişkisi
Anormal Psikolojisi: Genel Bir Bakış ve Araştırma Yaklaşımları |
|
|
2) |
Anormal Davranış İle İlgili İlk Görüşler |
|
|
3) |
Nedensel Açıklamalar ve Bakış Açıları |
|
|
4) |
Klinik Değerlendirme ve Tanı |
|
|
5) |
Stres ve fiziksel ve ruhsal sağlık |
|
|
6) |
Panik, Anksiyete, Obsesyonlar ve İlişkili Bozukluklar |
|
|
7) |
Duygudurum Bozuklukları ve İntihar Davranışı |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Somatik Belirti Bozukluğu ve Disosiyatif Bozukluklar |
|
|
10) |
Yeme Bozuklukları ve Obezite |
|
|
11) |
Kişilik Bozuklukları |
|
|
12) |
Madde ile İlişkili Bozukluklar |
|
|
13) |
Şizofreni ve Dİğer Psikotik Bozukluklar |
|
|
14) |
Nörobilişsel Bozukluklar |
|
|
15) |
Çocukluk ve Ergenlik Dönemine Özgü Bozukluklar (Nörogelişimsel Bozukluklar) |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
3 |
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
3 |
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
2 |
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
1 |
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
4 |
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
2 |
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
3 |
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
24 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
24 |
24 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
134 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |