Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İç mekanın tanımsal olarak ne olduğunu tanımlar.
|
2) Farklı işlevlerdeki mekanları sınıflandırır ve iç mekanlar ile ilgili tasarım prensiplerini tanımlar.
|
3) Mutfak ve restoran tasarımı ve yerleşiminin gerektirdiği kuralları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı işlevlerde kullanılacak, farklı ihtiyaçlara sahip mekanları analiz eder ve tasarlar.
|
2) Kullanılacak mekânın, istenilen işlevlere göre sınıflandırmasını yapar ve projelerinde bunu uygular.
|
3) Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mekanların tasarım prensiplerine göre olumlu ve olumsuz yönlerini gösterir.
|
2) Değişik işlevlerdeki mekanların ya da mutfakların yerleşim ve tasarım ögelerini sentezler ve buna göre proje tasarlar.
|
3) Mesleğinde sorumluluk alabilir ve etik değerleri uygular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Mutfak Tasarım İlkeleri |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
2) |
Derse Giriş, Mekanın Tanımı |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
3) |
Kavramsal Tasarım Prensipleri |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
4) |
Uygulamaya Yönelik Tasarım Prensipleri |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
Presentation uploaded to the OIS system and recommended printed publications
|
|
5) |
İç Mekan Tasarım Ölçütleri |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
6) |
Farklı İşlevlerdeki Mekanlar – Mekansal Çeşitlilik |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
7) |
Restoran ve Mutfaklarda mekânsal işlevler, ögeler ve sınıflandırılmaları
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Restoran Tasarım İlkeleri |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
10) |
Mutfak Yerleşimi |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
11) |
Restoran Yerleşimi
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar
|
|
12) |
Restoran Ergonomisi |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
13) |
Endüstriyel Mutfak Ergonomisi |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
14) |
Restoran ve Mutfak Yerleşim Uygulama Final |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Tüm dönemi içeren sunular verilecektir/Presentations covering the whole period will be given.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Toka, C. (1978) “İnsan-Araç Bağlantısında Ergonomik Tasarım İlkeleri”, İ.D.G.S.A.İstanbul.
• Panero. J. ve Zelnik, M. (1979) Human Dimension and Interior Space: A Source Bookof Design Reference Standards, Watson-Guptill Publications, New York.
• Ching, F.D.K., (2010), Mimarlık. Biçim, Mekan ve Düzen, YEM Yayınları
• Dechiara Y., Panezo Y., Zelnik M., (1992), Time Saver Standarts for interior Design and Space Planning, Mc Graw Hill Int. Editions, Singapore
• Brooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z. İstanbul:YEM Kitabevi
• Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM Kitabevi
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
5 |
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
|
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
|
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
|
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
|
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
|
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
|
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
8 |
16 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
58 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
88 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |