Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel evreni algılama ve değerlendirme biçimlerini tanımlar.
|
2) Görsel algıyı grafik tasarımı ve iletişim bilimleri kapsamında ifade eder.
|
3) Öğrenci görünenin ötesini algılar.
|
4) Görsel imgeyi, yalıtılmış bir olgu olarak değil, yaratıcı alanların iletişim tasarımı olarak değerlendirir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir.
|
2) Günlük yaşam, görsel imge ve iletişim arasındaki ilişkileri günlük yaşam olgularında ayırt edebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Edindiği görsel sanat ve tasarım bilgisini görsel iletişim tasarımı alanında proje olarak değerlendirebilir
|
2) Tasarımlarında, edindiği kuramsal bilgiyi uyarlayabilir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. |
|
|
2) |
İkonoji ve üzerinde uzlaşılmış anlamın taşıyıcısı olan imgenin algısı. Erwin Panofsky yaklaşımıyla Kuzey Rönesans ve CD kapağı analizi. |
|
|
3) |
Roger Fry ve Clement Greenberg ve biçimsel analiz. |
|
|
4) |
Gombrich ve sanat tarihsel analiz; kronolojik analizin yarar ve dezavantajları. |
|
|
5) |
İdeoloji. John Berger ve Laura Mulvey’in bakış açılarından kadın imgelerinin algısı. |
|
|
6) |
Göstergebilim ve anlambilim. Ferdinand de Saussure ve Roland Bartes yaklaşımları. |
|
|
7) |
Yorumbilim, Clifford Geertz ve yorumbilimin sınırları. |
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Güzel sanatlar ve gerçeklik yanılsaması. |
|
|
10) |
Fotoğraf ve gerçeklik; fotoğrafın sanat olup olmadığı ve Roger Scruton tezi. Dorothea Lange ve fotoğrafta öznellik |
|
|
11) |
Film ve gerçeklik, film ve tiyatro, film ve roman; okur ve izleyicinin konumu. |
|
|
12) |
Televizyon ve gerçeklik; kültürel bir yapı olarak televizyon. Televizyon dizi örnekleri. |
|
|
13) |
Yeni medya ve ‘yeni’ tartışması, müzik kaydından dijital fotoğrafa dağıtım sistemleri. |
|
|
14) |
Ders analizi. |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis.
● Howells, Richard (2019). Visual Culture. Wiley.
● Howells, Richard (2012). Outrage. Art, Controversy, and Society.
● Mirzoeff, Nicholas (2016). How to See the World. Basic Books.
● Ders Notları ve makaleler (Dersin Öğretim Üyesi tarafından sağlanacaktır.)
|
Diğer Kaynaklar: |
● Arnheim, Rudolf (2004). Art and Visual Perception. University of California Press.
● Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis.
● Howells, Richard (2019). Visual Culture. Wiley.
● Howells, Richard (2012). Outrage. Art, Controversy, and Society.
● Mirzoeff, Nicholas (2016). How to See the World. Basic Books.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
112 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |