Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, İnsan hakları alanındaki temel kavramları öğrenir.
|
2) İnsan haklarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
3) İnsan hakları ve toplumsal kurumlar arasındaki ilişkileri kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel insan haklarını savunabilir ve hak ihlallerini tanıyabilirler.
|
2) Ahlaki ve siyasal bir özne olduklarının farkında olarak, toplumsal sorumluluk bilinci kazanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnsan haklarının korunmasına dair sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirebilir, sivil toplum faaliyetlerine katılabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnsan ve Hakları |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 1-23.
Materyal
|
|
2) |
Temel Hak ve Özgürlükler |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 215-230.
Materyal
|
|
3) |
İnsan Hakları ve Eşitsizlik |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 143-152.
Materyal
|
|
4) |
İnsan Haklarının İcadı |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 15-35.
Materyal
|
|
5) |
İnsan Haklarının Gelişimi |
Okuma: The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, p. 11-44.
Materyal
|
|
6) |
İnsan Hakları ve Evrensellik |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 57-96.
Materyal
|
|
7) |
İnsan Hakları ve Devlet |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 96-119.
Materyal
|
|
8) |
İnsan Hakları ve Sivil Toplum |
Okuma: Civil Society, John Keane, Springer-Verlag, p. 1-4.
Materyal
|
|
9) |
İnsan Hakları ve Hukuk |
Okuma: The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, p. 176-212.
Materyal
|
|
10) |
Demokrasi ve İnsan Hakları |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 77-94.
Materyal
|
|
11) |
Türkiye'de İnsan Hakları -I- |
Okuma: Human Rights in Turkey, Ercan Balcıoğlu, Springer, p. 23-48.
Materyal
|
|
12) |
Türkiye'de İnsan Hakları -II- |
Okuma: Syrian Refugees in Turkey, Alia Hadid and Rabia Hos, Springer, p. 159-175.
Materyal
|
|
13) |
İnsan Hakları ve Uluslararası Kuruluşlar |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 138-166.
Materyal
|
|
14) |
İnsan Haklarının Eleştirisi |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 176-215.
Materyal
|
|
15) |
İnsan Haklarının Geleceği |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 184-196.
Materyal
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
*Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, 2007.
|
Diğer Kaynaklar: |
*Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, 2007.
*The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, 2010.
*Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, 2011.
*Human Rights in Turkey, Hasan Aydin and Winston Langley (ed.), Springer, 2021.
*Human and Civil Rights, K. Lee Lerner, Adrienne Wilmoth Lerner, Brenda Wilmoth Lerner (ed.), Thomson Gale, 2006.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|