DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
51015YETOS-TRH2360 | İstanbul: Gezi ve Kültür | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, İstanbul’u keşfetmenin yol ve yöntemlerini kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. İstanbul’un tarihî ve mimari eserlerini, müzelerini, semtlerini ve sokaklarını entelektüel bir merakın ilgi odağı haline getirmek, İstanbul’a dair kitap, radyo programı ve belgesellerden edinilmiş bilgiyi belirlenmiş gezi rotalarında değerlendirmek esastır. Dersin, öğrencilere, dünyanın başka şehirlerini gezerken, mimari yapıları ve mekânları okurken rehber olması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Hafta 2: İstanbul’un tarihine bakış. İstanbul hakkındaki kaynaklar. Hafta 3: Ayasofya, Sultan Ahmet Camii, Topkapı Sarayı. Hafta 4: Arkeoloji Müzesi ve Yerebatan Sarnıcı. Hafta 5: Konferans. Konuk: Cengiz Özdemir Hafta 6: Gezi. Ayasofya ve çevresi Hafta 7: Beyoğlu-Pera Hafta 8: Ara Sınav Hafta 9: Gezi: Beyoğlu Hafta 10: Konferans. Konuk: Sedat Bornovalı Hafta 11: Boğaziçi Hafta 11: Beşiktaş-Tophane-Azapkapı Hafta 12: Gezi: Tophane-Azapkapı Hafta 13: Üsküdar Hafta 15: Konferans. Konuk: Sinan Yılmaz Hafta 16: Final |
Her öğrenci gezilerde kullanmak üzere müze kart edinmelidir. Sınıfta yapılan dersler, konferans salonundaki konuşmalar ve geziler katılması zorunlu etkinliklerdir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Hilary Sumner-Boyd ve John Freely. İstanbul Gezgininin Rehberi: İstanbul’u Dolaşırken. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2011. Murat Belge. İstanbul: Gezi Rehberi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Şu kaynaklardan birini edinip kullanabilirsiniz. Hilary Sumner-Boyd ve John Freely. İstanbul Gezgininin Rehberi: İstanbul’u Dolaşırken. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2011. Murat Belge. İstanbul: Gezi Rehberi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. İnternetten izlenecek, takip edilecek kaynaklar: İstanbul Kazan Biz Kepçe programının ses kayıtları ve görseller https://istanbulkazanbizkepce.wordpress.com/ Bu Şehr-i İstanbul ki programının kayıtları http://acikradyo.com.tr/program/44424/kayit-arsivi Belgesel: “İstanbul’da Üç Gün” https://www.youtube.com/watch?v=adsgZmEbv5s “İstanbul Yeraltı Şehirleri Belgeseli” https://www.youtube.com/watch?v=IhrdWDxVnLs “Ayasofya Belgeseli” https://www.youtube.com/watch?v=Zf3oE99hPCg "Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir" Belgesel. https://www.youtube.com/watch?v=maEcPKBXV0M |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve anlatabilme bilgisine sahiptir. | |
1) | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. | |
1) | Problemlere eleştirel yaklaşım, problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. | |
1) | Risk yönetimi özelinde ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehberleri bilir ve uygulanmasını yapar. | |
1) | İş yaşamını oluşturan tüm süreçleri deneyimler, eğitim- öğretim dönemi süresince edindiği teorik bilgiler ile iş yaşamındaki uygulamaları karşılaştırır ve yorumlar. | |
1) | İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin ve uygulamalarının belirlenmesi, uygulanması, takibi, karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümünde çalışma grupları oluşturur ve liderlik yapar. | |
2) | Afet ve acil durum yönetimi özelinde ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehberleri bilir ve uygulanmasını yapar. | |
2) | Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. | |
2) | Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. | |
2) | İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini belirler ve uygulamaları kontrol eder. | |
2) | Alanı ile ilgili hizmet veren birimlerde yer alarak bir veya birden fazla işletmede eğitim alanı ile ilgili çalışmalarda yer alır. | |
2) | Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
2) | Görev aldığı yerlerde iş sağlığı ve güvenliğine yönelik geliştirilmesi ve düzeltilmesi gereken hususları belirler ve çalışma planları oluşturur. | |
2) | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatlara ulaşabilir ve açıklar. | |
3) | İş sağlığı ve güvenliği yönetimini ve takibini yapar. | |
3) | İş sağlığı ve güvenliği eğitim planını ve tasarımı yapar, içerik oluşturur ve eğitim verir. | |
3) | İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir ve uygulanmasına liderlik yapar. | |
3) | Afet ve acil durum yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. | |
3) | Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. | |
4) | Eğitim- öğretim döneminin bir dönemi süresince iş hayatını deneyimler ve alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri uygular. | |
4) | Risk yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. | |
4) | İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yerine getirilmesinde tarafların yetki, görev, yükümlülükleri ve sorumluluklarını bilir. | |
4) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |
5) | İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yıllık faaliyetlerini ilgili taraflarla belirler ve uygulanmasını takip eder. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. | |
5) | Çevre, çevre koruma, sıfır atık hakkında temel kavramlara ulaşabilir ve açıklar. | |
5) | Yaşam boyu (Öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme) öğrenme bilinci kazanır. | |
6) | Birey ve halk sağlığı konularında kavramsal bilgilere ulaşır ve açıklar. | |
6) | Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. | |
7) | Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. | |
8) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. | |
9) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Arazi Çalışması | 10 | % 15.00 |
Seminer | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 28 | 392 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 604 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 654 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |