Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kariyer planlamalarını yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir.
|
2) Öğrenciler kariyer yolculuklarında kullanabilecekleri alternatif araçlarla tanışır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler uluslararası standartlarda cv hazırlamayı öğrenir ve uygular.
|
2) Öğrenciler EuroPass dökümanlarını tanır ve kendi kariyer yolculuklarında kullanma becerisi kazanır.
|
3) Öğrenciler kariyer yolculuklarında faydalanabilecekleri sosyal medya araçlarını tanır ve kullanma becerisi kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler yurtdışı eğitim ve istihdam olanakları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler ilgili sektör yetkililerinin tecrübelerinden faydalanarak mülakat teknikleri, işe alım süreçleri gibi konulara dair fikir edinir ve kendi kariyer yolculuklarında bu fikirlerden faydalanması sağlanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders hakkında bilgilendirme, Üniversitenin Yetkinlik programı kapsamında alınmış olan derslerin yetkinlik geliştirme yönündeki kazanımlarının öğrenciler ile paylaşılması ve bu yönde anket çalışmasının yapılması. (14 yetkinliğin gelişimi anket ile belirlemek.) Yetkinlik Sertifikası ile ilgili bilgilendirme. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
1) |
|
|
|
2) |
Europass dokümanları (Diploma Eki, Europass Hareketlilik Belgeleri, Sertifika Eki, Europass CV) hakkında bilgilendirme. (MYK tarafından sunum yapılması.) |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
3) |
Diploma Eki Niçin Gereklidir, Hangi Bilgileri İçerir? Mezunlara Hangi Avantajları Sağlar? Nasıl Alınır? Diplomanın başta Avrupa olmak üzere uluslararası alanda tanınmasını sağlar mı? |
|
|
4) |
Europass Hareketlilik Belgesi Nedir? Europass Hareketlilik ’in amacı, Nasıl başvurulur? Ne tür hareketlilikler için Hareketlilik belgesi düzenlenebilir? Europass Sertifika Eki nedir? Europass Sertifika Eki nasıl alınır?
|
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
5) |
Europass CV nedir? Nasıl hazırlanır? Avantajları nelerdir? Niyet Mektubu Nedir ve Nasıl Hazırlanır? |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
6) |
Europass CV ve Niyet Mektubu Hazırlama Uygulaması |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
7) |
Öğrencilerin Europass CV’ ve Niyet Mektuplarına geribildirim verilmesi. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
8) |
Mülakat Teknikleri |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
9) |
Sosyal medya araçlarının tanıtımı ve kullanımı (Linkedin) |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
10) |
E-posta yazımı ve yönetimi, |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
11) |
Sektörel İlişkiler ve Ağ Kurma |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
12) |
İK uzmanlarının işe alım süreci hakkında daveti |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
13) |
İK uzmanlarının işe alım süreci hakkında daveti |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
14) |
Europass CV’nin OİS’e yüklenmesi, Niyet Mektubu, isteğe bağlı olarak alınmış olan Dil Sınavı ve çevrimiçi yapılabilecek sınav üzerinden değerlendirme yapılacaktır. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
1) |
Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular |
|
1) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır |
|
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
2) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır |
|
2) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
|
2) |
İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
3) |
Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
3) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
|
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler |
|
4) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar |
|
4) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
5) |
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır |
|
5) |
İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
6) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Kalite bilincine sahiptir |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
9) |
Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|