DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
50541GETOZ-MAT2011 | Matematik | 1 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi GÜRKAN ŞASİ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temeli oluşturmak, meslek derslerindeki matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği: | Sayılar ve sınıflandırılması, bölme ve bölünebilme, faktöriyel, rasyonel ifadeler, asal çarpanlara ayırma, ebob-ekok, eşitsizlikler, mutlak değer, üslü ifadeler, köklü ifadeler, denklemler, oran-orantı, çarpanlara ayırma, fonksiyonlar, problemler. |
Yoktur. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Analitik düşünmeyi etkin kılmak |
||
2) Sayısal beceri kazandırmak |
||
3) Problem çözebilme yeteneği kazandırma |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Problem çözebilir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Grafik okur, veri analizi yapabilir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Matematik kavramının öğrenciye açıklanması | Hoca Ders Notu | |
2) | Sayılar, Sayı Sistemleri, Kümeler | Hoca Ders Notu | |
3) | En büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat kavramları | Hoca ders notu | |
4) | Rasyonel İfadeler | Hoca ders notu | |
5) | Basit Eşitsizlikler | Hoca ders notu | |
6) | Mutlak Değer | Hoca ders notu | |
7) | Üslü İfadeler | Hoca ders notu | |
8) | Arasınav | İlk 7 hafta ders notu | |
9) | Köklü İfadeler | Hoca ders notu | |
10) | Çarpanlara ayırma | Hoca ders notu | |
11) | Denklemler ve birinci dereceden denklemler | Hoca ders notu | |
12) | Denklem çözme problemleri | Hoca ders notu | |
13) | Denklem çözme problemleri | Hoca ders notu | |
14) | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Yüksek Matematik- Ahmet karadeniz |
Diğer Kaynaklar: | Yüksek Matematik- Ahmet karadeniz Meslek Yüksekokulları için Genel Matematik -Sebahattin Balcı Temel Matematik-İrfan Ertuğrul Temel Matematik 1-Mahmut Kartal,Zafer Kartal, Yalçın Karagöz Genel Matematik-İbrahim Doğan, Necdet Tekin |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. | |
1) | Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. | |
1) | Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir. | 2 |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler | |
1) | Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar | |
1) | İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. | 5 |
2) | Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. | |
2) | Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler | |
2) | Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar | |
2) | Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. | |
2) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. | |
2) | Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. | |
3) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. | |
3) | Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar | |
3) | Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar | |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. | |
3) | Stok yönetiminin gereklerini sıralar. | |
4) | Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. | |
4) | Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. | |
4) | Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
4) | Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. | |
5) | Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. | |
5) | Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. | 5 |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | |
6) | Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
6) | Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. | |
7) | Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. | |
7) | Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. | |
8) | Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır | |
8) | Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. | |
9) | Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. | |
9) | Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. | |
10) | Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. | |
10) | Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
11) | Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. | |
11) | Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar | |
12) | Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. | |
13) | Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. | |
14) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Problem Çözme | |
Ödev |
Ara Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 35 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 41 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 76 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |