Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenci yapıda kullanılan malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır.
|
2) Bu dersi alan öğrenci malzemelerin mukavemet, elektrik ve ısı iletkenliği, yoğunluk gibi özelliklerini değerlendirir.
|
3) Bu dersi alan öğrenci tasarımda ihtiyaca uygun malzeme seçebilmeyi öğrenir.
|
4) Bu dersi alan öğrenci yapı hatalarını açıklar ve çözüm üretir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Malzeme Tanımı, Sınıflandırılması, Tarihsel Gelişimi |
|
|
2) |
Malzeme Yapısı |
|
|
3) |
Mekanik /Isısal Etkiler ve Yapı Fiziği Sorunları |
|
|
4) |
Yapı Malzemesi Tanımı, Doğal Taş Yapı Malzemesi |
|
|
5) |
Agrega Yapı Malzemesi |
|
|
6) |
Bağlayıcı Yapı Malzemeleri (alçı, kireç, çimento) |
|
|
7) |
Suni Taş Yapı Malzemesi (harç, beton, özel beton) |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Pişmiş Toprak (Kil Esaslı) Yapı Malzemeleri |
|
|
10) |
Cam Yapı Malzemesi |
|
|
11) |
Metal Yapı Malzemesi |
|
|
12) |
Ahşap Yapı Malzemesi |
|
|
13) |
Plastik Yapı Malzemesi, Bitüm ve Katran Esaslı Yapı Malzemesi |
|
|
14) |
Boya ve Sıvı Kaplama Yapı Malzemesi (Boya, Badana, Vernik, Cila ve Hazır Sıvalar) |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Prof. Dr. Murat Eriç, Yapı Fiziği ve Malzemesi,Literatür Yayınevi, İstanbul, 1994
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Toydemir N., Gürdal E., Tanacan L., “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000
2-Prof. Dr. H. Çetin Türkçü, ''Yapım İlkeler, Malzemeler, Yöntemler, Çözümler'', Birsen Yayınevi, İstanbul,2015
3-Rosen, H.J., Heineman, T., “Architectural Materials for Construction”, McGraw-Hill Inc., NY, 1996
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
1) |
Tasarımlarını sunum tekniklerini etkin bir şekilde kullanarak anlatır. |
|
1) |
Mobilya tasarımı ve konstrüksiyon sistemleri konularındaki teorik bilgilerini uygular. |
2 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Teknik çizim kuralları ile tasarımlarını anlatır. |
|
1) |
İç Mekan Tasarımı hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Temel tasarım kavramlarını yorumlar. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Tüm dünyada gelişmekte ve değişmekte olan mekan tasarımı yaklaşımlarını takip ederek farklı tasarım bakış açılarını değerlendirir. |
|
2) |
Aydınlatma tekniklerinin iç mekan tasarımındaki önemini açıklar. |
|
2) |
İç mekan tasarımlarını bilgisayarlı ortamda geliştirerek tasarım sürecini etkin şekilde yönetir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
3) |
Malzeme bilgisi ve maliyet analizi konularında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Teknik çizim kavramlarını kullanarak teknolojik ortamda teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
2 |
11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11 |
1 |
11 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
51 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |