ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgisayar ProgramcılığıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50613METOZ-BLP0062 Elektronik Tablolama ve Makro Programlama 1 Bahar 1 1 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi FATİH ZAHİD GENÇ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencinin, Microsoft Excel Programında Makro program geliştirme becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Microsoft Excel Programı ile Makro oluşturma, Excel Visual Basic Application (VBA) ile programlama.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Makro işlemlerini yapar.
  2) Değişkenleri ve sabitleri kullanır.
  3) Fonksiyon işlemlerini yapar.
  4) Operatörleri kullanır.
  5) Karar kontrol deyimlerini kullanır.
  6) Döngü deyimlerini kullanır.
  7) Form uygulamaları yapar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Excel geliştirici sekmesi ve Visual Basic arayüzü Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Makrolar ile çalışmak Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Makro kaydetme ve çalıştırma işlemleri Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Makro güvenliği Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Makro - nesne bağlantısı Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Makro programlamaya giriş Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Makro Programlamada İşlev İşlemleri Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara sınav
9) Excel-Visual Basic ilişkisi Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Visual Basic Programlama Diline Genel Bakış, Temel Fonksiyonları Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlarda Alan Kavramı Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Excel’de Visual Basic Editörünün Temel İşlemleri Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Değişkenler, Tanımlamalar, Koşul Yapıları ve Döngüler Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Excel-VBA ile proje geliştirmek Cenk İltir, Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin-Bilgisayar, 2014. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
16) Yarıyıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cenk İltir, 2014; Excel'de Makrolar: VBA, 5.Baskı, Seçkin-Bilgisayar
Diğer Kaynaklar: Kemal Sezen, 2016; Excel 2010 & VBA Kullanım ve Programlama, Sentez Yayıncılık
Okan Emir, 2016; Profesyoneller için 102 Örnekle Excel Makro, Pusula Yayıncılık
Bilge Adam, VBA Uygulamaları ve Ders Notları (PDF)
Süleyman Uzunköprü, 2015; Projeler ile Excel ve Makrolar,Kodlab

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. 3
1) Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. 5
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. 5
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 4
2) Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir.
2) Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir.
2) Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. 3
2) Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. 1
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
3) Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. 2
3) Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar.
3) Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir.
3) Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır.
4) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. 1
4) Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 5
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 2
5) Web tasarımının temellerini tanımlar.
5) Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir.
6) Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. 2
6) Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
7) İşletim sistemlerini kurar ve yönetir.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
8) Veri tabanı uygulamaları geliştirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
9) Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. 5
10) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 0.00
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 14 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 53
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 95
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4