ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Mimari RestorasyonSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50211METOZ-MIR0011 Bilgisayar Destekli Çizim 1 Güz 2 2 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi CEREN KAHRAMAN BEREKET
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin eğitimleri süresince ve ilerdeki mesleki çalışmalarında yapacakları çalışmalarda, tasarladıklarını/düşündüklerini mimari bir dille yansıtabilecekleri teknik çizim çizebilme yetkinliğine eriştirmek bu dersin başlıca amacıdır.
Dersin İçeriği: Geometrik formların bilgisayar yazılımıyla oluşturulması, bunun için gereken çizim ve düzenleme komutlarının öğrenilmesi. Basit plan ve kesit çizimlerinin tanıtılması, yazılımda çizilme ve gösterim teknikleri.

Derse Özgü Kurallar

1. Dersin devam zorunluluğu bulunmaktadır. 2. Devamsızlık durumunda öğrenciler önceki konulara ve tekniklere ayak uydurmaktan sorumludurlar. 3. Teslim edilen proje, çalışma, ödevler özgün olmalı ve öğrencilerin kendileri tarafından hazırlanmalıdır. 4. Öğrenciler ödevlerini zamanında teslim etmekle yükümlüdürler.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mimari, iç mimari proje teknik çizim dili hakında temel bilgiye sahiptir
  2) Bilgisayar destekli görüntüleme ve tasarım yazılımı hakkında temel bilgiye sahiptir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarladığı bir mekanı evrensel mimari çizim kurallarına göre ifade edebilir.
  2) Bilgisayar destekli tasarım programı AutoCad'i etkin biçimde kullanabilir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci küçük bir yapıyı veya iç mekanı tarifleyen bir çizim seti üretebilir.
  2) Mimarlık ve restorasyon alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Oryanyasyon, dersin tanıtımı, içerik, işleyiş.
2) Ders İçeriği, AutoCad’a giriş_ Drawing Utilities _ Drawing Units, Purge, Audit, Recover Çizim araçları DRAW _ Line, Polyline, Circle Seçme türleri
3) Edit Araçları MODIFY_ Move, Copy, Erase, Offset, Pedit AutoCad ile diyalog _ Komut vermek, fikir almak: Command Line
4) Bilgisayar ile güvenli çalışmak, dosya alış verişi Ölçülü çizim yapmak, Object Snap Settings, Grid Mode, Snap Mode Yazı (Express Tools), Ölçü, Hatch (Region) , Wipeout
5) Layer Mantığı _ QUIZ 1
6) Proje Çizimine giriş, Properties _ Özelliklere müdahale etmek: color, line type, line weight, layer, match properties, quick select
7) Create Block, Write Block, Block içinde çalışmak, Insert Reference (Xref, attachments)
8) VİZE SINAVI
9) Basit geometrik çizim çalışmaları
10) Basit plan çalışmaları
11) Genel Tekrar Copy, Paste_dosyalar arası geçiş
12) Photoshop’a giriş
13) Photoshop 2 / QUIZ 2
14) SketchUp’a giriş
15) SketchUp 2 // Genel Tekrar
16) FİNAL SINAVI
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları

Kitaplar :
Mimarlıkta Teknik Resim, Orhan Şahinler / Fehmi Kızıl

Autocad and Sketch Up software tutorials
Diğer Kaynaklar: Kitaplar :
Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, Doğan Hasol
Mimarlık _ Biçim, mekan ve düzen, Francis D.K. Ching
Neufert-Yapı Tasarımı, Ernst Neufert
AutoCad 2018 Tutorials

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar 2
1) Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar 4
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 2
1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. 4
1) Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
2) Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar 2
2) Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir 1
2) Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. 5
2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. 2
3) Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar 2
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 5
3) Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır 2
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. 3
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. 4
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 3
4) İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır 5
5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. 1
5) Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. 1
6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. 3
7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. 3
8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır 3
9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. 3
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. 2
11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. 5
12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. 2
13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. 1
14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Seminer
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 64
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 26
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 90
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4