Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) öğrenirler.
|
2) Öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorularını bulabilir, hipotez kurabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, kavramsallaştırma yapabilir, ölçme yapabilir, veri toplayabilir, veri analizi yapabilir.
|
2) Öğrenciler verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir ve rapor yazma tekniklerini uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendi başına ve ekip arkadaşlarıyla birlikte bir araştırma projesi yürütebilir.
|
2) Araştırma çerçevesinde ekip üyeleri ve araştırma yapılan alan ile ilgili olan kişilerle etkili iletişim kurabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilim nedir? Bilimsel bilgi ve yöntem hakkında sınıf içi tartışma |
|
|
2) |
Felsefenin bilim ile ilişkisi: Pozitivizim, Rasyonelizim, Ampirizim |
|
|
3) |
Araştırmanın etik ilkeleri |
|
|
4) |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri : Nitel Araştırma |
|
|
5) |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nicel araştırma |
|
|
6) |
Anket Hazırlama Teknikleri |
|
|
7) |
Anket Uygulaması: Analiz,tablo,grafik ve kaynakça hazırlama |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Anket Analiz Öğrenci Sunumları |
|
|
10) |
Geleneksel Pazarlama Araştırmaları |
|
|
11) |
Nöropazarlama Araştırmaları |
|
|
12) |
Kantitatif reklam etkinlik çalışmaları: Pre-Test, Post- Test |
|
|
13) |
Kalitatif reklam etkinlik çalışmaları: Yüzyüze derinlemesine görüşme, grup çalışmaları |
|
|
14) |
Reklam araştırmalarında psikolfizyolojik yöntemler |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1 – 2, W. Lawrence NEUMAN, Yayın Odası Yayınları
2- Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Prof.Dr.Veysel Sönmez , Füsun G. Alacapınar, Anı Yayınları
3- Tez Nasıl Yazılır?, Umberto ECO, Can Yayınları
4- Bilgi ve Özgürlük Sorunları, Noam Chomsky, BGST
5- Üniversite ve Ötesi - Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri, Rengin Işık , Muhsine Itır Özgen , Esra Tuncer , Bülent Kılıç , Pınar Özbek, Koç Üniversitesi Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
• Pazarlama Mesajlarının Etkinliği Açısından Geleneksel Pazarlama Araştırmaları ile Nöropazarlama Araştırmalarının Karşılaştırılması; ‘Sigara Paketleri Üzerinde ki Caydırıcı Mesajların, Sigara Kullanma Alışkanlıkları Üzerinde ki Etkisi’, Sevgi Nur KURUŞ SADEDİL, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi İstanbul, 2016
• Nöropazarlama: Reklam Etkinliğinin Psikofizyolojik Tekniklerle Değerlendirilmesi Üzerine Yapılmış Araştırmaların Gözden Geçirilmesi, Çağla Pınar UTKUTUĞ ve Sanem ALKİBAY, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 31, Sayı 2, 2013, s. 167-195
• TV Reklamlarının, Çocukların Seçme, Algı/ Tutum, Beğeni ve Tavsiye Etme Davranışlarına Etkisi: Geleneksel ve Yeni Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Sinem EYİCE BAŞEV, Doktora Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul, 2015
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
2 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
1) |
Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
3 |
1) |
Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
2) |
Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
2) |
Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
3) |
Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
3) |
Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
4) |
Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
4) |
Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
5) |
Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
5) |
Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
5) |
Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
6) |
Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
6) |
Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
6) |
Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
7) |
İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
4 |
8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
81 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
18 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
99 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |