Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 8-31.
Hudson, V. M. and Day, B. S. (2020). Foreign Policy Analysis: Classic and Contemporary Theory. London: Rowman & Littlefield, 22-93.
Oran, B. (2018). “Türk Dış Politikasının Teori ve Pratiği” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 17-54.
|
|
2) |
Modern Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluşu (1919-1923) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 31-56.
Oran, B. (2018). “Kurtuluş Yılları: 1919-1923” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 95-239.
|
|
3) |
Modern Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluşu (1919-1923) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 31-56.
Oran, B. (2018). “Kurtuluş Yılları: 1919-1923” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 95-239.
|
|
4) |
Erken Cumhuriyet Dönemi (1923-1939) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 31-56.
Oran, B. (2018). “Göreli Özerklik-1: 1923-1939” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 239-385.
|
|
5) |
Erken Cumhuriyet Dönemi (1923-1939) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 31-56.
Oran, B. (2018). “Göreli Özerklik-1: 1923-1939” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 239-385.
|
|
6) |
2. Dünya Savaşı (1939-1945) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 56-78.
Oran, B. (2018). “Savaş Kaosunda Türkiye: Göreli Özerklik-2 1939-1945” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 385-477.
|
|
7) |
2. Dünya Savaşı (1939-1945) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 56-78.
Oran, B. (2018). “Savaş Kaosunda Türkiye: Göreli Özerklik-2 1939-1945” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 385-477.
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Soğuk Savaş Dönemi (1945-1960) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 78-104.
Oran, B. (2018). “Batı Bloku Ekseninde Türkiye-1 1945-1960” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 477-653.
|
|
10) |
Soğuk Savaş Dönemi (1945-1960) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 78-104.
Oran, B. (2018). “Batı Bloku Ekseninde Türkiye-1 1945-1960” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 477-653.
|
|
11) |
Soğuk Savaş Dönemi (1960-1990) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 104-135.
Oran, B. (2018). “Göreli Özerklik-3 1960-1980” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 653-855.
|
|
12) |
Soğuk Savaş Dönemi (1960-1990) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 104-135.
Oran, B. (2018). “Göreli Özerklik-3 1960-1980” in Türk Dış Politikası Cilt 1: 1919-1980. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 653-855.
Oran, B. (2018). “Batı Bloku Ekseninde Türkiye-2 1980-1990” in Türk Dış Politikası Cilt II: 1980-2001. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 7-201.
|
|
13) |
Soğuk Savaş Sonrası Dönem (1990-2001) |
Hale, W. (2013). Turkish Foreign Policy since 1774. London: Routledge, 135-259.
Oran, B. (2018). “Küreselleşme Ekseninde Türkiye 1990-2001” in Türk Dış Politikası Cilt II: 1980-2001. İstanbul: İletişim Yayınları (22. Baskı), 201-601.
|
|
14) |
AKP Dönemi (2001'den beri) |
Yavuz, H. M. (2022). “The Motives behind the AKP’s Foreign Policy: Neo-Ottomanism and Strategic Autonomy”. Turkish Studies 23(5), 659-680.
Cagaptay, S. (2009). "The AKP's Foreign Policy: The Misnomer of 'Neo-Ottomanism'". Silkroadstudies.org
Akkoyunlu, K. (2021). “The Five Phases of Turkey’s Foreign Policy under AKP”. Social Research: An International Quarterly 88(2), 243-270.
Taş, H. (2022). “Continuity through Change: Populism and Foreign Policy in Turkey” Third World Quarterly 43(12), 2869-2887.
Başer, E. T. (2015). “Shift-of-axis in Turkish Foreign Policy: Turkish National Role Conceptions Before and During AKP Rule”. Turkish Studies 16(3), 291-309.
Adar, S., Toygür, I. (2020). “Turkey, the EU and the Eastern Mediterranean Crisis: Militarization of Foreign Policy and Power Rivalry”. SWP Comment, No. 62/2020, Stiftung Wissenschaft und Politik (SWP), Berlin.
Dizdaroğlu, C., Sayan, P. (2022). “Türkiye’nin Dış Politikasında Öne Çıkan Uyuşmazlıklar 2022”, İstanbul Political Research Institute.
Sayan, P., Dizdaroğlu, C. (2022). “Türkiye’de Dış Politikaya Yönelik Yaklaşım ve Algılar-2022”, İstanbul Political Research Institute.
Sayan, P., Şar, E. (2021). “Türkiye’de Dış Politikaya Yönelik Yaklaşım ve Algılar-2021”, İstanbul Political Research Institute.
Dizdaroğlu, C., Sayan, P. (2021). “Türkiye’nin Dış Politikasında Öne Çıkan Uyuşmazlıklar”, İstanbul Political Research Institute.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|