Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin sanatçıları, sanat eserlerini, izleyicileri ve sanat pratiklerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi anlamalarını, sentezlemelerini ve iletişim kurmalarını sağlamak için öğrencileri sanatçıların ve tasarımcıların pratikleri ve stratejileri ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sanat eserleri, reklamlar, posterler, grafikler, animasyonlar, film klipleri, web sayfaları vb. dahil olmak üzere sabit ve hareketli görüntü metinlerini yorumlamak ve anlamlandırmak - görsel işaret sistemleri, modlar ve metinler arasındaki ilişkiler ve görsel kültürde bilmenin yolları hakkında bilgi ve anlayış geliştirmek -bir dizi kültürlerarası ve çok kültürlü, çok metinli, çok anlamlı ve çok modlu görsel temsilleri yorumlamak ve bunlardan anlam çıkarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|