Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Simülasyon modellerinin kullanım alanlarını bilir ve optimizasyon modellerinden farklarını kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Deney tasarlar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
|
2) İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemin, parçanın ya da sürecin tasarımını yapar.
|
3) Rassal sayı ve değişik dağılımlara ait rassal değişken türetir.
|
4) Uygun yazılımlar kullanarak simülasyon modelleri kurar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanımlar, Simülasyonun Avantaj ve Dezavantajları, Kullanım Alanları |
|
|
2) |
Monte Carlo Simülasyonu ve Simülasyon Dilleri |
|
|
3) |
Kuyruk Sistemleri, Kesikli Olay Simülasyonu, El ile Benzetim |
|
|
4) |
Girdi Olasılık Dağılımının Belirlenmesinde Nokta İstatistikleri |
|
|
5) |
Parametre Tahminleri ve Uygunluk Testleri |
|
|
6) |
ARENA Simülasyon Diline Giriş, ARENA Simülasyon Dili Temel Modelleme Kavramları |
|
|
7) |
ARENA Simülasyon Dili ile İleri Düzey Modelleme |
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Rassal Sayı Özellikleri ve Üretimi, Rassal Değişken Üretiminde Ters Dönüşüm Tekniği |
|
|
10) |
Rassal Değişken Üretiminde Reddetme Tekniği |
|
|
11) |
Çıktı Analizi |
|
|
12) |
Bitişli Simülasyon için Çıktı Analiz |
|
|
13) |
Alternatif Sistemlerin Karşılaştırılması |
|
|
14) |
Varyans Azaltma Teknikleri |
|
|
15) |
Gözden Geçirme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini formüle ederek çözmede kullanır |
|
2) |
Mühendislik problemlerini anlama, yaklaşım geliştirme ve çözmede bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını tarar ve doğru bilgilere ulaşabilir |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik , bilişim çözüm ve araçlarını kullanır. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda görev ve sorumluluk alır, etkin biçimde çalışır |
|
7) |
Yenilikçilik, girişimcilik proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatını geliştiren mühendislik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde davranır. |
|
10) |
Yabancı dilde -İngilizce ve kendi dilinde etkin iletişim kurar, rapor hazırlayarak sunar. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel, ve toplumsal boyutlarda sağlık, sosyal hayat,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve farkındalık sahibidir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
10 |
40 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
128 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
152 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |