DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60313METOS-PSK0025 Sinema ve Psikopatoloji 3 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü: Seçmeli Ders I
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL AKINCI
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin psikopatoloji dersinde aldıkları bilgileri sinema filmleri ile desteklemek. Filmler ve filmlerle ilgili tartışmalar sayesinde öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirmek, psikopatolojileri daha iyi anlamalarını sağlamak ve ileride derste psikopatolojileri daha kolay hatırlamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Belirlenmiş psikopatolojileri anlatan filmlerin öğrenciler tarafından izlenip derste hoca önderliğinde tartışılması. Öğrencilerin filmdeki psikopatoloji semptomlarını fark etmeleri, bu semptomları nasıl geliştiği ve nasıl ilerlediği ile ilgili farkındalık kazanması.

Derse Özgü Kurallar

Öğrencilerin ders müfredatındaki filmleri izlemiş olarak derse gelmeleri bekleniyor.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1) Farklı psikopatolojiler hakkında bilgi sahibi olur 2) Psikopatolojilerle hakkındaki bilgisi filmlerdeki görsellerle pekiştirir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı psikopatolojilerin belirtilerini tanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Psikopatoloji semptomlarını tanır. Psikopatolojilerin ortaya çıkış sebeplerini farklı kuramları ele alabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Öğrenciler ile tanışmak. Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenmek ve dersin tanıtımını yapmak.
1)
2) Obsesif Kompulsif Bozukluğun tanıtımı. Bu konuda çekilmiş iki filmde geçen obsesif kompulsif bozukluk belirtilerinin öğrenciler ile paylaşılıp beraber tartışılması.
3) Depresyon bozukluğunun işlenmesi. Depresyonu konu alan iki film üzerinden depresyonun altında yatan faktörlerin ve belirtilerinin incelenmesi.
4) Özgül Fobi Bozuklukları'nın anlatılması. Özgül Fobi'yi konu alan iki film üzerinden bu tanının ortaya çıkışının ve belirtilerinin analiz edilmesi.
5) Yeme bozukluklarının ele alınması. Yeme bozukluklarını konu alan iki film üzerinden yeme bozukluklarının yapısının ve belirtilerinin tartışılması.
6) Konuların tekrarı
7) Ara Sınav
8) Yaygın Gelişimsel Bozuklukların tanıtılması. Bu tanının işlendiği iki filmde yer alan yaygın gelişimsel bozukluk belirtilerinin öğrencilerle tartışılıp analiz edilmesi. Asperger Senderomu ve Otizm Bozukluklarının işlenmesi.
9) Şizofreni bozukluğunun tanıtımı. Bu tanıyı konu alan iki film üzerinden şizofreni belirtilerinin, sanrıların ve halüsinasyonların konuşulması ve tartışılması.
10) Bağımlılık hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Bağımlılığı konu alan iki film seçilip bu filmler üzerinden bağımlılığın analiz edilmesi.
11) Travma Bozukluğu konusunun işlenmesi. Travmayı konu alan iki film eşliğinde travma ve travma belirtilerinin analiz edilmesi.
12) Narsisizm Bozukluğunun tanıtılması. Narsisizm Bozukluğunu konu alan iki film izlenmesi ve bu filmler doğrultusunda Narsisizm belirtilerinin tartışılması.
13) Konuların tekrarı
14) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sinema ve Akıl Sağlığı: Psikopatolojileri Anlamak için Filmlerden Yararlanmak Danny Wedding-Ryan M. Niemiec
Kaktüs Yayınlar (2016)
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme
2) Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme
3) İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme
4) Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme
5) Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme
6) Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme
7) Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme
8) Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme
9) Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme
10) Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme
11) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 5.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 15.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 98
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 3 2 6
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 11 11
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 27
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 125
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5