Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1) Farklı psikopatolojiler hakkında bilgi sahibi olur
2) Psikopatolojilerle hakkındaki bilgisi filmlerdeki görsellerle pekiştirir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı psikopatolojilerin belirtilerini tanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Psikopatoloji semptomlarını tanır.
Psikopatolojilerin ortaya çıkış sebeplerini farklı kuramları ele alabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Öğrenciler ile tanışmak. Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenmek ve dersin tanıtımını yapmak. |
|
|
1) |
|
|
|
2) |
Obsesif Kompulsif Bozukluğun tanıtımı. Bu konuda çekilmiş iki filmde geçen obsesif kompulsif bozukluk belirtilerinin öğrenciler ile paylaşılıp beraber tartışılması. |
|
|
3) |
Depresyon bozukluğunun işlenmesi. Depresyonu konu alan iki film üzerinden depresyonun altında yatan faktörlerin ve belirtilerinin incelenmesi. |
|
|
4) |
Özgül Fobi Bozuklukları'nın anlatılması. Özgül Fobi'yi konu alan iki film üzerinden bu tanının ortaya çıkışının ve belirtilerinin analiz edilmesi. |
|
|
5) |
Yeme bozukluklarının ele alınması. Yeme bozukluklarını konu alan iki film üzerinden yeme bozukluklarının yapısının ve belirtilerinin tartışılması. |
|
|
6) |
Konuların tekrarı |
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
|
8) |
Yaygın Gelişimsel Bozuklukların tanıtılması. Bu tanının işlendiği iki filmde yer alan yaygın gelişimsel bozukluk belirtilerinin öğrencilerle tartışılıp analiz edilmesi. Asperger Senderomu ve Otizm Bozukluklarının işlenmesi. |
|
|
9) |
Şizofreni bozukluğunun tanıtımı. Bu tanıyı konu alan iki film üzerinden şizofreni belirtilerinin, sanrıların ve halüsinasyonların konuşulması ve tartışılması. |
|
|
10) |
Bağımlılık hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Bağımlılığı konu alan iki film seçilip bu filmler üzerinden bağımlılığın analiz edilmesi. |
|
|
11) |
Travma Bozukluğu konusunun işlenmesi. Travmayı konu alan iki film eşliğinde travma ve travma belirtilerinin analiz edilmesi. |
|
|
12) |
Narsisizm Bozukluğunun tanıtılması. Narsisizm Bozukluğunu konu alan iki film izlenmesi ve bu filmler doğrultusunda Narsisizm belirtilerinin tartışılması. |
|
|
13) |
Konuların tekrarı |
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
4 |
56 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
98 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
11 |
11 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
27 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
125 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |