Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimi tüm yönleriyle kavramak.
|
2) Halkla İlişkiler ile ilgili kuramsal ve kavramsal bilgileri tanımlamak
|
3) Halkla İlişkilerin temel konuları, ilkeleri ve yöntemlerini açıklayabilmek.
|
4) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler projeleri ve sunumları tasarlamak.
|
2) Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirmek
|
3) İş yaşamında halkla ilişkiler ile ilgili becerileri etkin olarak planlayabilmek.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hedef kitle ve sosyal paydaşlarla işbirlikleri geliştirmek.
|
2) Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetmek.
|
3) Ekip çalışmasında uyumlu olmak ancak gerektiğinde sorumluluk alıp gruptan bağımsız çalışabilmek.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Halkla İlişkiler II ders içeriğinin öğrencilere aktarılması. Halkla İlişkiler I dersi önemli konuların tekrarı. Halkla ilişkiler uzmanının rolü ve sorumlulukları. |
Yok
|
|
2) |
Halkla ilişkilerde internet uygulamaları. |
Yok
|
|
3) |
Kurumsal itibar |
Yok
|
|
4) |
Kurumsal sosyal sorumluluk |
Yok
|
|
5) |
Halkla ilişkiler ve etik. |
Yok
|
|
6) |
Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme. |
Yok
|
|
7) |
Vize Haftası |
|
|
8) |
Film / Söyleşi |
Yok
|
|
9) |
Halkla İlişkiler dönem içi ödev marka ve konusunun belirlenmesi. Örnek Olay İnceleme. |
Yok
|
|
10) |
Halkla ilişkiler ve pazarlama ilişkisi |
Yok
|
|
11) |
Müşteri İlişkileri Yönetimi. Uygulama. |
Yok
|
|
12) |
Sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler uygulaması |
Yok
|
|
13) |
Halkla ilişkiler dönem içi projesinin çalışılması. Gerilla Pazarlama |
Yok
|
|
14) |
Algı Yönetimi. Uygulama. |
Yok
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları.
● Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları, Detay Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
● Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert. Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları, Derin Yayınları.
● Alison Theaker. Halkla İlişkilerin Elkitabı, MediaCat.
● Alaeddin Asna, Public Relations Temel Bilgiler, Der Yayınları.
● Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı, MediaCat.
● Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat.
● Fatih Keskin, Pınar Özdemir (Der.), Halkla İlişkiler Üzerine, Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri, Dipnot Yayınları.
● Arzu Çekirge Paksoy, Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Rota Yayınları.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |