DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60231YEEOZ-ENG2173 Academic English 2 Güz 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi HANİFE SALBAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler farklı meslekler, işletmeler, iş modelleri hakkında konuşabilirler. Ekonomik koşullar, yatırımlar, parayı verimli harcama yolları hakkında fikirlerini ifade edebilirler. Öğrenciler nasıl hissedebildiklerini, stresi nasıl kontrol edebildiklerini, nasıl mutlu hissettiklerini ifade edeceklerdir. Öğrencilerden farklı alanlardaki gelişim adımlarını açıklamaları beklenir. Teknoloji ile ilgili grup tartışması yapabilirler. Öğrenciler farklı kirlilik türlerini ayırt edeceklerdir. İşbirliklerinden bahsedebilirler. Ekonomi, finans ile ilgili cümleleri anlayacak ve kullanacaklar. Finansal okuryazarlık hakkında konuşacaklar, dış faktörlerin kararlarımızı nasıl etkileyebileceğini anlayacaklar.
Dersin İçeriği: Ders içeriğinde öğrenilen kelimeleri farklı bağlamlarda kullanma becerisini geliştirmek. Dersin konusunu tartışırken farklı fikirler geliştirmek ve konuları eleştirel bir bakış açısıyla irdelemek. Daha önce hakim oldukları gramer konularını içeriğe dayalı olarak dolaylı olarak tekrarlamak.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler farklı akademik alanlarda geniş bir kelime hazinesine sahip olurlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  2) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  3) Sosyoloji, tarih, siyaset bilimi gibi farklı akademik disiplinler üzerine konularda eleştirisel olarak tartışabilirler.
  4) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  5) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  6) Tarama ve gözden geçirme gibi farklı okuma teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve okuma yaparken bu teknikleri uygulayabilirler.
  7) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  8) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  9) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  10) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
  11) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler farklı akademik disiplinlerdeki konular üzerine konuşabilir ve tartışabilirler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Business Password 4
1) 1. Bölüm "İş Dünyasına Giriş" - Birinci Okuma: "Hayalperestler ve Yapanlar" Password 4 Third Edition by Pearson
2) Bölüm 3 "İş dünyasına giriş" - Birinciyi okuma: "Hareket halindeki bir dil" Password 4 Third Edition by Pearson
3) Ünite 2 Bölüm 6 "Sağlık Önemlidir" - Birinci okuma: “Plasebo etkisine ne sebep olur?” Password 4 Third Edition by Pearson
4) Ünite 2 Bölüm 8 "Sağlık Önemlidir" - Birinci Okuma: "Dokunma Gücü" Password 4 Third Edition by Pearson
5) Ünite 3 Bölüm 9 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Zamanı söylemenin tarihi" Password 4 Third Edition by Pearson
6) Ünite 3 Bölüm 911 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Uygun teknolojiler" Password 4 Third Edition by Pearson
7) Arasınav
8) Ünite 4 Bölüm 13 "Çevre" - Birinci okuma: "Küçük yolculuk ve büyük bela''' Password 4 Third Edition by Pearson
9) Ünite 4 Bölüm 15 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Dünyayı kurtarmak için böcek yer miydiniz?" Password 4 Third Edition by Pearson
10) Ünite 4 Bölüm 16 "Çevre" - Birinci okuma: “Büyük bir işi olan küçük bir yaratık” Password 4 Third Edition by Pearson
11) Ünite 5 Bölüm 17 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Ekonomi-Neyle ilgili?'' Password 4 Third Edition by Pearson
12) Ünite 5 Bölüm 18 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Arz ve talep'' Password 4 Third Edition by Pearson
13) Ünite 5 Bölüm 19 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Davranışsal Ekonomi'' Password 4 Third Edition by Pearson
14) Ünite 5 Bölüm 20 "Ekonomi" - Birinci okuma: "Mutluluğun Ekonomisi" Password 4 Third Edition by Pearson
15) Genel Tekrar Password 4 Third Edition by Pearson
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Password 4 by Pearson Third Edition Materyal
Diğer Kaynaklar: Pearson Third Edition Password 4 Reading and Vocabulary
Longman Dictionary

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygulayabilme
3) Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını, havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerini, hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreçleri planlayabilme
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme
5) Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemleri çözebilme
6) Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri uygulayabilme
7) Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygulayabilme
8) Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapabilme
9) Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklayabilme
10) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme
11) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 56
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 47
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 103
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4