Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Genelleştirilmiş integrallerin, dizilerin ve serilerin yakınsaklığını; kuvvet serilerinin yakınsaklık yarıçapını bulur.
|
2) Bir fonksiyonu Taylor Serisine açar ve yapılan hata payını bulur.
|
3) Vektör değerli fonksiyonlar için limit, süreklilik ve integral kavramlarını kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Üç boyutlu uzayda vektörlerin, vektörel ve skaler çarpımını hesaplar; doğru, düzlem ve kuadrik yüzey denklemlerini yapar.
|
2) Çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik kavramlarını kullanır; kısmi türev hesaplar; teğet düzlem, doğrultuya göre türev ve gradiyent bulur; ekstremum problemlerini ikinci türev testi ve Lagrange çarpan metodu ile çözer.
|
3) Çok katlı integralleri çözer; alan ve hacim hesabında çok katlı integralleri kullanır.
|
4) Eğrisel integrallerini hesaplar; potansiyel fonksiyon bulur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İntegrasyon Teknikleri (Yerine Koyma Teknikleri, Parçalı İntegrasyon, Trigonometrik İntegraller, Rasyonel Fonksiyonların İntegrasyonu)
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Genelleştirilmiş İntegral
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Diziler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
Seriler |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
5) |
Seriler(Yakınsaklık) |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
Taylor ve Maclaurin Serileri |
Okuma ödevi, ön çalışma
|
Proje çalışması, ev ödevi |
7) |
Arasınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi |
8) |
Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi |
10) |
Çok Değişkenli Fonksiyonlar ve Kısmi Türev
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Çok Katlı İntegraller |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Çok Katlı İntegrallerle Alan ve Hacim Hesabı |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Vektör Alanları Üzerinde İntegraller
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, ev ödevi |
14) |
Gözden Geçirme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini formüle ederek çözmede kullanır |
5 |
2) |
Mühendislik problemlerini anlama, yaklaşım geliştirme ve çözmede bilgi kaynaklarını, veri tabanlarını tarar ve doğru bilgilere ulaşabilir |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik , bilişim çözüm ve araçlarını kullanır. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda görev ve sorumluluk alır, etkin biçimde çalışır |
|
7) |
Yenilikçilik, girişimcilik proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatını geliştiren mühendislik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun, mesleki ve etik sorumluluk bilincinde davranır. |
|
10) |
Yabancı dilde -İngilizce ve kendi dilinde etkin iletişim kurar, rapor hazırlayarak sunar. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel, ve toplumsal boyutlarda sağlık, sosyal hayat,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve farkındalık sahibidir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
12 |
24 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |