DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
51015YETOS-TRH2360 İstanbul: Gezi ve Kültür 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, İstanbul’u keşfetmenin yol ve yöntemlerini kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. İstanbul’un tarihî ve mimari eserlerini, müzelerini, semtlerini ve sokaklarını entelektüel bir merakın ilgi odağı haline getirmek, İstanbul’a dair kitap, radyo programı ve belgesellerden edinilmiş bilgiyi belirlenmiş gezi rotalarında değerlendirmek esastır. Dersin, öğrencilere, dünyanın başka şehirlerini gezerken, mimari yapıları ve mekânları okurken rehber olması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Hafta 2: İstanbul’un tarihine bakış. İstanbul hakkındaki kaynaklar.
Hafta 3: Ayasofya, Sultan Ahmet Camii, Topkapı Sarayı.
Hafta 4: Arkeoloji Müzesi ve Yerebatan Sarnıcı.
Hafta 5: Konferans. Konuk: Cengiz Özdemir
Hafta 6: Gezi. Ayasofya ve çevresi
Hafta 7: Beyoğlu-Pera
Hafta 8: Ara Sınav
Hafta 9: Gezi: Beyoğlu
Hafta 10: Konferans. Konuk: Sedat Bornovalı
Hafta 11: Boğaziçi
Hafta 11: Beşiktaş-Tophane-Azapkapı
Hafta 12: Gezi: Tophane-Azapkapı
Hafta 13: Üsküdar
Hafta 15: Konferans. Konuk: Sinan Yılmaz
Hafta 16: Final

Derse Özgü Kurallar

Her öğrenci gezilerde kullanmak üzere müze kart edinmelidir.
Sınıfta yapılan dersler, konferans salonundaki konuşmalar ve geziler katılması zorunlu etkinliklerdir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hilary Sumner-Boyd ve John Freely. İstanbul Gezgininin Rehberi: İstanbul’u Dolaşırken. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2011.

Murat Belge. İstanbul: Gezi Rehberi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar: Şu kaynaklardan birini edinip kullanabilirsiniz.
Hilary Sumner-Boyd ve John Freely. İstanbul Gezgininin Rehberi: İstanbul’u Dolaşırken. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2011.

Murat Belge. İstanbul: Gezi Rehberi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007.
İnternetten izlenecek, takip edilecek kaynaklar:

İstanbul Kazan Biz Kepçe programının ses kayıtları ve görseller https://istanbulkazanbizkepce.wordpress.com/

Bu Şehr-i İstanbul ki programının kayıtları
http://acikradyo.com.tr/program/44424/kayit-arsivi

Belgesel: “İstanbul’da Üç Gün”
https://www.youtube.com/watch?v=adsgZmEbv5s

“İstanbul Yeraltı Şehirleri Belgeseli”
https://www.youtube.com/watch?v=IhrdWDxVnLs

“Ayasofya Belgeseli”
https://www.youtube.com/watch?v=Zf3oE99hPCg

"Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir" Belgesel.
https://www.youtube.com/watch?v=maEcPKBXV0M

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır
1) Üriner sistem ve sorunları hakkında geniş bilgi sahibi olur
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
1) İlk yardım uygulamalarında yetkinlik kazanır.
1) Sterilizasyon, dezenfeksiyon, asepsi, antisepsi terimlerini tanımlayarak, aseptik koşullar altında çalışma yetkinliği kazanır.
1) Donanımlı, gelişen teknolojiye uygun bilgi ve beceriye sahip olur
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
2) Hasta ve Hastalıklar Bilgisi kavramlarını öğrenir
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Araştırma ve sorun çözme yeteneğini geliştirir.
2) Hijyen kurallarının önemini algılamak ve uygulamada etkinlik kazanır.
2) Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) doktorların gözetiminde hastaların günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak diyaliz makinesine bağlanmasını takip edebilir.
3) Diyaliz makinesinin hastaya bağlanmasından ve kullanılmasından birinci derecede sorumlu olur.
3) Alan terminolojisini etkin kullanabilir
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır
3) Diyaliz ünitelerinin sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu işlemlerini gerçekleştirerek korunmasını sağlar
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
4) Gelen hasta güvenliğini sağlayarak diyaliz işlemini başlatıp sonlandırabilir.
4) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanabilir.
5) Su Sistemlerini tanır
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder
5) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
5) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
6) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
6) Diyaliz cihazının bakımı ile ilgili kontrolleri gerçekleştirebilir.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Arazi Çalışması 10 % 15.00
Seminer 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 28 392
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 10 20 200
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 604
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 654
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3