Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere ekonominin temel ilkelerini ve kavramlarını öğretmektir. Öğrencilerin ekonominin aktörlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini, kıtlık ve kaynakları etkili şekilde dağıtılması konularını kavraması amaçlanır. Bu ders öğrencilerin arz ve talep, tüketici davranışları, firma davranışları, üretim ve maliyetleri, piyasalar konusunda bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Ekonominin ilkeleri, kıtlık, Kaynak Dağılımı, Tercih ve üretim olanakları eğrisi, talep, arz ve piyasa dengesi, talep ve arz esneklikleri, devlet politikaları, tüketici davranışları ve dengesi, üretim maliyetleri, üretim fonksiyonu ve ölçek ekonomileri, tam rekabetçi piyasa, tekel, monopolcü rekabet ve oligopol piyasalar ve firma dengeleri |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekonominin temel sorunlarını ve kavramları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mikroekonomik değişkenler arası neden sonuç ilişkilerini inceler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Piyasa, arz ve talep kavramlarını tanımlar ve piyasa dengesindeki değişimleri analiz eder.
|
2) Mikro ekonomik değişkenlerin fonksiyonel ilişkilerini ve grafiklerini açıklayabilir.
|
3) Piyasa yapılarını bilir ve karşılaştırabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekonominin kapsamı ve metodu |
ders kitabı
|
|
2) |
Ekonominin ilkeleri, kıtlık, Kaynak Dağılımı, Tercih ve üretim olanakları eğrisi |
ders kitabı
|
|
3) |
Talep eğrisi, Talebi etkileyen faktörler, Talep Eğrisinde kaymalar |
ders kitabı
|
|
4) |
Arz eğrisi, Arzı etkileyen faktörler, Arz Eğrisinde kaymalar |
ders kitabı
|
|
5) |
Piyasa Dengesi |
ders kitabı
|
|
6) |
Arz ve Talep Esneklikleri |
ders kitabı
|
|
7) |
Arz, Talep ve Devlet politikaları |
ders kitabı
|
|
8) |
Tüketici davranışı ve tüketici dengesi |
ders kitabı
|
|
9) |
Üretim maliyetleri, Azalan Marjinal Ürün |
ders kitabı
|
|
10) |
Üretim Fonksiyonu, Uzun ve Kısa Dönem Maliyetler, Ölçek Ekonomileri |
ders kitabı
|
|
11) |
Tam Rekabetçi Piyasa ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
12) |
Tekel Piyasası ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
13) |
Monopolcü Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
14) |
Oligopol Piyasalar ve Firma Dengesi |
ders kitabı
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
|
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
5 |
70 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
114 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
120 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |