Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Veritabanı ve güvenliğine giriş |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
DDL ve DML ifadeleri |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
DML sorguları yazmak ve DCL ifadeleri |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
TCL ve saklı yordamlar |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Saklı yordamlar |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Tetikleyiciler, union ve join ifadeleri |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Veritabanı saldırı ve savunma yöntemleri |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Brute Force saldırıları ve savunma |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
SQL injection saldırıları |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
SQL injection saldırıları ve savunma |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
DML işlemlerini otomatik kayıt altına alma (trigger) |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
DML işlemlerini otomatik kayıt altına alma (change data capture) |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Veritabanı yedekleme |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Kullanıcı güvenlik yönetemi |
Yusuf Anıl Akduygu, Oracle Veritabanı Güvenliği ve Sızma Testleri, Kodlab Yayıncılık, 2018. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
2 |
1) |
Bilişim güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
1) |
Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
1) |
Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
1 |
2) |
Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
1 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
2) |
Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
5 |
2) |
Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
4 |
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
3) |
Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
3) |
Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
3) |
Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
1 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
21.yüzyıl becerisi olan iletişim becerisini dersinde edindiği teorik bilgileri iş hayatında uygular. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
5 |
4) |
Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
5) |
Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
1 |
6) |
Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
1 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
7) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
1 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |