Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Muhasebeyi ekonomi – işletme- yönetim ile ilişkileri çerçevesinde tanımlar ve açıklar.
|
2) Muhasebenin, işlevleri ve amacını, muhasebe bilgilerini kullananları bilir.
|
3) Muhasebeyi değişik kıstaslara göre sınıflandırabilir. Muhasebe sürecindeki temel kavramlar ve ilkeleri açıklar.
|
4) Muhasebe sürecinin temelini, bilanço temel denklemi çerçevesinde kavrar. Muhasebenin ana raporlarını/ tablolarını bilir.
|
5) İşletmenin faaliyet sonuçları ve finansal yapısını değiştiren etmenleri bilanço temel denklemi çerçevesinde kavrar.
|
6) Üretim- Ticari- Hizmet işletmelerinde maliyet – gider konularını kavrar.
|
7) Maliyet muhasebesi kapsamını ve maliyetleme sistemlerini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Muhasebe kayıt süreci ve bu sürecin sonunda özetleme ve raporlanan tabloları öğrenir. Bu tablolardaki önemli kalemleri değerlemeyi bilir.
|
2) Muhasebe raporlarının nasıl finansal analize tabi tutulacağını kavrar.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, muhasebe ilgili konularda sunum hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Muhasebe ve İşletme Kavramı
Muhasebenin Temel Kavramları
|
Muhasebe kitabından ilgili bölümü okur.
|
http://www.gib.gov.tr/ Materyal
|
2) |
İşletme Türleri ve Kuruluş Aşamaları
Tek Düzen Hesap Planı |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur.
|
|
3) |
Bilanço Kavramı ve Örnek Soru Çözümleri |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
4) |
Yevmiye Defteri Kaybı ve Defter-i Kebir Tanımı
Örnek Soru Çözümleri |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
5) |
Gelir-Gider Hesapları
KDV Hesap Kayıtları |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
6) |
Gelir-Gider Hesapları
KDV Hesap Kayıtları |
Income and Expense Accounts
VAT Account Records
|
|
7) |
Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri
Mizan Defteri Kayıtları |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Menkul Kıymet Kayıtları |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
10) |
Stok Maliyeti Değerleme Yöntemleri (Gerçek maliyet yöntemi ve FIFO) |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
11) |
Stok Maliyeti Değerleme Yöntemleri (Ortalama maliyet yöntemi ve LIFO) |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
12) |
Döviz Kayıtları |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
13) |
Döviz Kayıtları |
Reads the relevant chapter from the Accounting Book
|
|
14) |
Monografi çözümü |
Muhasebe Kitabından ilgili bölümü okur
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretici notları - Lecturer notes
|
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr. Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, Ankara 2016
Prof.Dr. İbrahim Lazol, Genel Muhasebe, Ekin Kitabevi, Bursa 2018
Nihat Küçüksavaş, Finansal Muhasebe, Beta Yayınları, İstanbul 2012
Erhan Kotar, Şükrü Dokur, Genel Muhasebe:Temel İlkeler, Alfa Yayınları, İstanbul,1995
Ümit Gücenme, Genel Muhasebe, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2005
Charles T.Horngren- Walter T.Harrison- Linda S. Bamber; Accounting , Prentice Hall,
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dış ticaret, gümrük ve lojistik mevzuatlarını bilir, ulusal ve uluslararası düzenlemelere uygun işlem yapar. |
|
2) |
Ticaretin finansmanı, dış ticaret muhasebesi ve uluslararası ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibidir ve uygulayabilir. |
|
3) |
Uluslararası pazarlama stratejileri oluşturabilir, elektronik ticaret süreçlerini yönetebilir. |
|
4) |
İş yaşamında karşılaşılan problemleri analiz eder, çözüm üretir ve karar alma süreçlerine etkin katılım sağlar. |
|
5) |
Dış ticaret yazılımları ve paket programlarını etkin biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Mesleki etik kurallarına uygun davranır, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini gözeterek çalışır. |
|
7) |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi süreçlerini açıklar ve uygulamada karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirir. |
|
8) |
Türkçe’yi doğru ve etkili kullanır; alanıyla ilgili İngilizce terimleri ve belgeleri anlayıp yorumlayabilir. |
|
9) |
Küresel ekonomi, Türkiye ekonomisi ve Avrupa Birliği ilişkilerini analiz ederek dış ticaret politikalarını değerlendirir. |
|
10) |
Gümrük işlemleri, serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri konularında bilgi sahibidir. |
|
11) |
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve etkin iletişim kurar. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, mesleki gelişimini sürdürür ve güncel gelişmeleri takip eder. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
17 |
17 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |