Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sızma testi ve güvenlik açıkları hakkında temel kavramları ve terminolojiyi tanımlar.
|
2) Farklı sistemlerde ve uygulamalarda güvenlik açıklarını tespit etme ve analiz etme yeteneğini kazanır.
|
3) Sızma testi için kullanılan popüler araçları (örn. Metasploit, Burp Suite) etkin bir şekilde kullanabilme becerisini kazanır.
|
4) Tespit edilen güvenlik açıklarını profesyonel bir şekilde raporlama ve önerilerde bulunma yeteneğini kazanır.
|
5) Sızma testleri sırasında etik kurallar ve yasal çerçeveler hakkında bilgi sahibi olma ve bu ilkelere uygun hareket etme yeteneğini kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sızma Testi Temel Kavramlar |
Tam kapsamlı sanal test laboratuvarı kurulumu ve uygulamalı sızma testleri : Pentest lab / Mehmet Ali Yalçınkaya.
yazarYalçınkaya, Mehmet Ali
|
|
2) |
Sızma Testi Genel Kavramlar |
Tam kapsamlı sanal test laboratuvarı kurulumu ve uygulamalı sızma testleri : Pentest lab / Mehmet Ali Yalçınkaya.
yazarYalçınkaya, Mehmet Ali
|
|
3) |
Sızma Testi Metodojileri |
Tam kapsamlı sanal test laboratuvarı kurulumu ve uygulamalı sızma testleri : Pentest lab / Mehmet Ali Yalçınkaya.
yazarYalçınkaya, Mehmet Ali
|
|
4) |
Sosyal Mühendislik ve Kurumsal Yapılar |
Çakır, H., & Taşer, M. (2023). Türkiye’de Yapılan Siber Güvenlik Faaliyetlerinin ve Eğitim Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 11(2), 347-366. https://doi.org/10.29109/gujsc.1165131
|
|
5) |
Cyber Kill Chain |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
6) |
Mitre Attack Freamwork |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
7) |
Bilgi Toplama |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Sızma Testi Araçları |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
10) |
Metasploit Framework |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
11) |
Sistem ve Ağ Sızma Testi |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
12) |
Post Exploitation |
Uygulamalarla siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
13) |
Active Directory Saldırıları |
Hackleme ve Savunma Sanatı
Okan Kurtuluş
|
|
14) |
Web Sızma ve Kablosuz Ağ Sızma Testi |
Uygulamalı siber güvenliğe giriş / M. Alparslan Akyıldız.
yazarAkyıldız, M. Alparslan
|
|
15) |
CTF Çözümü ve Raporları |
Siber güvenlik ve hacking / Mustafa Altınkaynak.
yazarAltınkaynak, Mustafa
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siber güvenlik tehditlerini analiz edebilir ve uygun savunma stratejileri geliştirebilir. |
|
2) |
Ağ güvenliği ilkelerini anlayarak güvenli ağ yapılandırmaları gerçekleştirebilir. |
|
3) |
Güvenli yazılım geliştirme tekniklerini uygulayarak güvenlik açıklarını minimize edebilir. |
|
4) |
Şifreleme ve veri koruma yöntemlerini açıklayabilir. |
|
5) |
Bilgisayar sistemlerinde güvenlik duvarı ve erişim kontrol mekanizmalarını yönetebilir. |
|
6) |
Sızma testleri yaparak sistem güvenlik açıklarını tespit edebilir. |
|
7) |
Güvenlik olaylarını izleyerek siber saldırılara karşı hızlı çözümler üretebilir. |
|
8) |
Bilişim güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeleri ve etik kuralları açıklayabilir. |
|
9) |
Siber tehdit istihbaratı verilerini analiz ederek güvenlik risklerini değerlendirebilir. |
|
10) |
Veritabanı tasarımı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları, tehdit ve saldırı türlerini uygulayabilir. |
|
11) |
Problemleri analiz ederek çözüm üretmek için algoritma geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
14 |
1 |
14 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
10 |
20 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
98 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |