Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Excel'i kullanarak veri düzenleme ve tablo oluşturma becerisine sahip olacaklardır.
|
2) Öğrenciler, temel bilgisayar sorunlarını tanıyıp çözüm üretme becerisi kazanacaklardır.
|
3) Öğrenciler, dijital ortamda verimli çalışabilmek için gerekli temel bilgi teknolojileri becerilerini edineceklerdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Word'ü kullanarak metin biçimlendirme ve profesyonel belgeler hazırlama yetkinliğini kazanacaklardır.
|
2) Öğrenciler, Microsoft PowerPoint ile etkili sunumlar hazırlayabilecek ve slayt düzenleme becerilerini geliştireceklerdir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilgi Teknolojilerine Giriş ve Temel Bilgisayar Kavramları
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
2) |
Microsoft Excel’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz tanıtımı
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
3) |
Excel’de Formüller ve Fonksiyonlar.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
4) |
Excel’de Veri Görselleştirme: Grafikler ve Çizelgeler.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
5) |
Excel’de Veri Analizi ve Pivot Tablolar
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
6) |
İleri Düzey Excel Fonksiyonları ve Veri Yönetimi.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
7) |
Ara Sınav |
Yoktur.
|
Yoktur. |
8) |
Microsoft Word’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
9) |
Word’de Metin Biçimlendirme ve Düzenleme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
10) |
Word’de Profesyonel Belgeler Oluşturma
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
11) |
Microsoft PowerPoint’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
12) |
Etkili Sunumlar Hazırlama
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
13) |
PowerPoint’in İleri Düzey Özellikleri
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
14) |
Excel, Word ve PowerPoint’i Profesyonel Kullanım İçin Entegre Etme,
Üç programın birlikte nasıl kullanılabileceği, örneğin Excel’den veri alıp Word belgesine ekleme veya Word belgesini PowerPoint sunumuna dahil etme. Ayrıca, profesyonel rapor ve sunum hazırlama için uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
Yoktur.
|
Yoktur. |
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistem Temelleri: Raylı sistemlerin temel bileşenlerini (altyapı, üstyapı, araçlar, sinyalizasyon, enerji sistemleri vb.) tanımlayabilir ve bu bileşenlerin farklı raylı taşıma türlerindeki (metro, tramvay, banliyö, yük treni vb.) işlevlerini açıklayabilir. |
|
2) |
İşletme Süreçleri: Raylı sistemlerde yolcu ve yük taşımacılığı operasyonlarının temel aşamalarını (planlama, hareket, takip, teslimat vb.) uygulayabilir ve bu süreçlerde kullanılan temel kavramları açıklayabilir |
|
3) |
Trafik Yönetimi: Raylı sistemlerde trafik akışının nasıl yönetildiğini ve kontrol edildiğini açıklayabilir, farklı trafik kontrol sistemlerinin temel prensiplerini ve önemini değerlendirebilir |
|
4) |
Raylı sistemlerde emniyet ve güvenliğin sağlanmasına yönelik temel prosedürleri ve standartları uygulayabilir ve bu konudaki riskleri değerlendirerek önleyici tedbirler önerebilir. |
|
5) |
Raylı sistemlerde lojistik süreçlerin (depolama, stok yönetimi, gümrük işlemleri, forwarding vb.) temel prensiplerini açıklayabilir ve farklı taşıma modları arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
|
6) |
Raylı sistem işletmelerinin ekonomik ve işletmesel temel kavramlarını (maliyet, gelir, verimlilik, yönetim fonksiyonları vb.) açıklayabilir ve sektördeki ekonomik gelişmeleri değerlendirebilir |
|
7) |
Müşteri İlişkileri: Raylı sistemlerde müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik temel yaklaşımları uygulayabilir ve farklı müşteri gruplarıyla etkili iletişim kurabilir. |
|
8) |
Raylı sistemlerde kullanılan temel bilgi teknolojilerini (yönetim bilgi sistemleri, operasyonel yazılımlar vb.) kullanabilir ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
9) |
Raylı sistem işletmeciliği nde karşılaşılabilecek olası sorunları (gecikmeler, arızalar vb.) tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir |
|
10) |
Farklı disiplinlerden ve görevlerden paydaşlarla (teknik personel, yöneticiler, yolcular vb.) etkin bir şekilde iletişim kurabilir ve ekip çalışmalarına uyum sağlayabilir. |
|
11) |
Raylı sistem işletmeciliği alanında mesleki etik ilkelere uygun davranır, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|
12) |
Raylı sistemler alanındaki yeni bilgileri ve gelişmeleri takip ederek öğrenme ihtiyacının farkındadır ve mesleki gelişimine yönelik çaba gösterir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
7 |
21 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
18 |
18 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
53 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |