DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70313METOS-IOP0096 Örgütsel Değişim 0 Bahar
3 0 3 6
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İREM AYAN DANACILAR
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, şirket içindeki iletişim, yönetim, değişim süreçlerinin yönetmini sağlamaktır. Bu noktada örgüt içinde değişim durumlarına uyum sağlamayı alanda yer alan kuramlar ve pratiklerle amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Örgütsel değişimin temelleri, bu değişime hazırlayan faktörler, değişim süreci öncesinde, değişim sürecinde ve değişim süreci sonrasında kurum ile çalışan iletişimi unsurlarına akademik bir bakış açısı sunmak dersin içerikleri arasındadır.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Örgütsel değişimin temelleri konusunu bilir.
  2) Örgütsel değişim konusu ile ilgili kuramlar hakkında temel bilgiye sahiptir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Örgütsel değişim konusunda pratik uygulamalar hakkında yorum yapabilir.
  2) Örgüt içinde uygulamalı örneklerle örgütsel değişim becerileri geliştirir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Örgütsel değişim hakkında bireysel ya da ekip çalışmalarında yer alır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme.
2) Örgütsel değişim kavramı
3) Örgütsel değişimle ilgili geçmişten günümüze gelen teorilere bakış
4) Ögrütsel değişim modelleri
5) Örgütlerde İletişim/Çatışma Yönetimi
6) Endüstri 4.0 ve örgütsel değişim
7) Ara Sınav Haftası
8) Örgütsel Davranış ve Performans Değerlendirme
9) Motivasyon ve Kurum Kültürü
10) Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik
11) Sanal Kaytarma ve Örgütsel Etik
12) Örgüte Bağlılık ve Örgütsel Adalet
13) Mobbing ve Tükenmişlik
14) Final Haftası
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Endüstri 4.0 & Örgütsel Değişim: Geleceği Yönet/ Gazi Kitabevi/Kollektif Yazarlar/2022

İşletmelerde Örgütsel Değişim ve İç Girişimcilik/Kollektif Yazarlar/Beta Yayınları/2013

Örgütlerde Değişim Ve Değişim Yönetimi/Pof.Dr.Bülent Tokat/Seçkin Yayıncılık/2012

Örgütsel Değişme/Doç.Dr.Mehmet Sağlam TÜRKİYE VE ORTA DOĞU AMME İDARESİ ENS., 1979

Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim/ Gazi Yayınevi /Gareth R. Jones/ 2018

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş ortamında bireylerin ve grupların davranışlarını analiz ederek yorumlayabilir.
2) Psikolojik kuramları iş yaşamı süreçlerine entegre edebilir.
3) İş doyumu, motivasyon ve performans gibi alanlarda değerlendirme yaparak uygulamaya dönük öneriler geliştirebilir.
4) Örgütsel sorunlara etik ve bilimsel yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alır.
5) Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini iş yaşamına aktarabilir.
6) Takım çalışmasına katkı sağlar ve örgüt içi iletişimde etkin rol oynar.
7) İş sağlığı, stres ve tükenmişlik gibi konularda farkındalık geliştirerek uygun çözümler önerebilir.
8) Disiplinlerarası bilgi birikimini farklı kurumsal yapılar içinde kullanabilir.
9) Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve adalet konularında duyarlılık gösterir.
10) Kendi mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser ve uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 5 5
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 62
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 142
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6