Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel değişimin temelleri konusunu bilir.
|
2) Örgütsel değişim konusu ile ilgili kuramlar hakkında temel bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel değişim konusunda pratik uygulamalar hakkında yorum yapabilir.
|
2) Örgüt içinde uygulamalı örneklerle örgütsel değişim becerileri geliştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel değişim hakkında bireysel ya da ekip çalışmalarında yer alır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. |
|
|
2) |
Örgütsel değişim kavramı |
|
|
3) |
Örgütsel değişimle ilgili geçmişten günümüze gelen teorilere bakış |
|
|
4) |
Ögrütsel değişim modelleri |
|
|
5) |
Örgütlerde İletişim/Çatışma Yönetimi |
|
|
6) |
Endüstri 4.0 ve örgütsel değişim |
|
|
7) |
Ara Sınav Haftası |
|
|
8) |
Örgütsel Davranış ve Performans Değerlendirme |
|
|
9) |
Motivasyon ve Kurum Kültürü |
|
|
10) |
Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik |
|
|
11) |
Sanal Kaytarma ve Örgütsel Etik |
|
|
12) |
Örgüte Bağlılık ve Örgütsel Adalet |
|
|
13) |
Mobbing ve Tükenmişlik |
|
|
14) |
Final Haftası |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ortamında bireylerin ve grupların davranışlarını analiz ederek yorumlayabilir. |
|
2) |
Psikolojik kuramları iş yaşamı süreçlerine entegre edebilir. |
|
3) |
İş doyumu, motivasyon ve performans gibi alanlarda değerlendirme yaparak uygulamaya dönük öneriler geliştirebilir. |
|
4) |
Örgütsel sorunlara etik ve bilimsel yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alır. |
|
5) |
Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini iş yaşamına aktarabilir. |
|
6) |
Takım çalışmasına katkı sağlar ve örgüt içi iletişimde etkin rol oynar. |
|
7) |
İş sağlığı, stres ve tükenmişlik gibi konularda farkındalık geliştirerek uygun çözümler önerebilir. |
|
8) |
Disiplinlerarası bilgi birikimini farklı kurumsal yapılar içinde kullanabilir. |
|
9) |
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve adalet konularında duyarlılık gösterir. |
|
10) |
Kendi mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser ve uygular. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
5 |
5 |
Proje |
1 |
5 |
5 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
142 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |