Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif, Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG)'ni öğrenir.
|
3) Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar ile ilgili fikir sahibi olur.
|
4) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
5) Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet, Sağlık, eğitim ve refah, Toplumsal sorumluluk ve etik konularına kavramsal bir çerçevede yaklaşabilir ve işletme için gerekliliğini ifade edebilir.
|
6) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Ekonomik Sürdürülebilirlik kavramını ve ilgili terimleri öğrenir.
|
7) Sürdürülebilir iş modelleri, Döngüsel ekonomi ve yeşil finans, Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik konuları üzerinde bilgi sahibi olur.
|
8) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Çevresel Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
9) İklim değişikliği ve etkileri ve iklim krizi hakkında bilgi sahibi olur.
|
10) Su yönetimi ve koruma, Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
11) Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri ile ilgili çalışmalar inceler ve yorumlayabilir hale gelir.
|
12) Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları ve Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri ilişkili kavramları ve aralarındaki korelasyonu anlayabilir hale gelir.
|
13) Sürdürülebilirlik raporlaması ve sertifikasyon uygulamalarının hem Dünya hem de Türkiye'deki örnekleri ile bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
• Giriş, dersin amacı ve hedefleri
• Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif
|
Ders Notları
|
|
2) |
• Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye
• Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) |
Ders Notları
|
|
3) |
• Her bir SDG'nin incelenmesi
• Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar
|
Ders Notları
|
|
4) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
5) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sağlık, eğitim ve refah
• Toplumsal sorumluluk ve etik |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
6) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sürdürülebilir iş modelleri
• Döngüsel ekonomi ve yeşil finans
|
Ders Notları
|
|
7) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Çevresel Sürdürülebilirlik
• İklim krizi
• Su yönetimi ve koruma
• Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları
|
Ders Notları
|
|
10) |
Çevresel sürdürülebilirlik
• İklim değişikliği ve etkileri |
Ders Notları
|
|
11) |
Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
12) |
• Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları
• Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri
|
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
13) |
Ülkemizde ve Dünyada Sürdürülebilirlik Endeksleri
Küresel Raporlama Girişimi Rehberi,
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi,
Birleşmiş Milletler Sorumlu Yatırım İlkeleri,
OECD Çokuluslu İşletmeler Rehberi,
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Rehberi,
AA1000APS Hesap Verebilirlik Standardı,
AA1000AS Güvence Standardıdır.
|
Ders Notları
|
|
14) |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Ders Notları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kurs notları Online Beykoz üzerinden paylaşılacaktır.
|
Diğer Kaynaklar: |
Shirazi, M. R., & Keivani, R. (Eds.). (2019). Urban social sustainability: theory, policy and practice. Routledge.
Güner, U. (2020). Çevresel sürdürülebilirlik. Utku Güner.
Docherty, P., Kira, M., & Shani, A. R. (Eds.). (2008). Creating sustainable work systems: Developing social sustainability. Routledge.
Colantonio, A., & Dixon, T. (2011). Urban regeneration and social sustainability: Best practice from European cities. John Wiley & Sons.
Portney, K. E. (2015). Sustainability. MIT Press.
Thiele, L. P. (2016). Sustainability. John Wiley & Sons. Materyal
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
3 |
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
10) |
Lojistiğin tüm alanlarında alana özgü terimlere hakim olarak operasyonel yetkinlik kazanabilme |
|
11) |
Sektörün değerlerine saygılı olmasının yanı sıra, sosyal sorumluluk konusunda farkındalık kazanması ve iş hukuku ile mesleki etik bilince sahip olması |
|