DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60222MEEOZ-POL0375 | Turkish Political History and Thought | 3 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Profesör Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Osmanlı-Türk tarihindeki entelektüel eğilimlere genel bir bakış sunar. İlk olarak liberalizm, muhafazakarlık, milliyetçilik, İslamcılık, sosyalizm ve feminizm gibi önemli siyasi düşüncelerin evrimine özel dikkat gösterilecektir. Sonrasında ise İkinci Meşrutiyet Dönemi'nden başlayarak, çok partili hayata geçiş sürecine kadar olan dönemdeki siyasal ve toplumsal değişimler tarihsel bağlamları içinde değerlendirilecektir." |
Dersin İçeriği: | İlk bölümde liberalizm, muhafazakârlık, milliyetçilik, İslamcılık, sosyalizm ve feminizm gibi başlıca siyasal düşüncelerin evrimine özel bir önem verilecektir. Tanzimat Döneminden II.Meşrutiyete kadar olan tarihi süreç ve bu dönemi etkileyen aydınlar ve düşünceleri. Sonraki bölümde İkinci Meşrutiyet Dönemi'nden başlayarak, çok partili hayata geçiş sürecine kadar olan dönemdeki siyasal ve toplumsal değişimler tarihsel bağlamları içinde değerlendirilir. |
Devam zorunluluğu ve ders katılım. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sonraki bölümde öğrenciler İkinci Meşrutiyet Dönemi'nden başlayarak, çok partili hayata geçiş sürecine kadar olan dönemdeki siyasal ve toplumsal değişimler tarihsel bağlamları içinde değerlendirilme becerisi kazanacaktır. |
||
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; *Osmanlı İmparatorluğu'nda liberalizmin gelişimini, düşünürlerini ve bu düşünürlerin argümanları ile tarihsel bağlam arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. *Osmanlı İmparatorluğu'nda muhafazakarlığın gelişimini, düşünürlerini ve bu düşünürlerin argümanları ile tarihsel bağlam arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. *Osmanlı İmparatorluğu'nda İslamcılığın gelişimini ve düşünürlerin argümanlarını analiz edebilecektir. |
||
3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; *Osmanlı İmparatorluğu'nda liberalizmin gelişimini, düşünürlerini ve bu düşünürlerin argümanları ile tarihsel bağlam arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. *Osmanlı İmparatorluğu'nda muhafazakarlığın gelişimini, düşünürlerini ve bu düşünürlerin argümanları ile tarihsel bağlam arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecektir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Ders Notları / Kitaplar: | Some articles about Namık Kemal, Şinasi, Ziya Paşa and Young Turks . Erik Zürcher's book on "Turkey: A Modern History". |
Diğer Kaynaklar: | Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey (London and New York: Routledge, 1993). Niyazi Berkes, The Development of Secularism in Turkey (Montreal: McGill University, 1960). Andrew Davison, "Secularization and Modernization in Turkey: The Ideas of Ziya Gökalp," Economy and Society Devrim Sezer, "The anxiety of cultural authenticity in Turkish communitarian thought: Ahmet Hamdi Tanpınar and Peyami Safa on Europe and modernity," History of European Ideas, 36 (2010) 427-437. Jacob M. Landau, Pan-Turkism : From Irredentism to Cooperation (London : Hurst & Company, 1995). Mustafa Türkeş, "The Ideology of the Kadro [Kadre] Movement: A Patriotic Leftist Movement in Turkey," in Turkey Before and After Atatürk, edited by Sylvia Kedourie (London: Frank Cass, 1999): 92-119. Nükhet Sirman, "Feminism in Turkey: A Short History," New Perspectives on Turkey, 3/1, Fall 1989. Ayşe Kadıoğlu, "Women's Subordination in Turkey: Is Islam Really the Villain?," Middle East Journal, 48/4, Autumn 1994, pp. 645-661. Simten Coşar, "Women in Turkish political thought: between tradition and modernity," Feminist Review, 86, 2007, pp.113-131. Zürcher, E. J. (2017). Turkey: A Modern History (4th ed.). I.B. Tauris. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, | |
2) | Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, | |
3) | Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, | |
4) | Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, | |
5) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, | |
6) | Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, | |
7) | Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, | |
8) | Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, | |
9) | Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, | |
10) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, | |
11) | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, | |
12) | Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, | |
13) | Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Problem Çözme | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru Cevap | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 2 | % 15.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 92 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 36 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 128 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |