DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60312MEEOS-POL0325 Policies and Institutions of the European Union 0 Güz
3 0 3 5
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. PINAR SAYAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Avrupa bütünleşmesini teorik ve tarihsel çerçevesi ile incelemek; Avrupa Birliği kurum ve politikalarını, Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerini ve Avrupa siyasetindeki güncel konuları tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında Avrupa bütünleşmesi teorileri, Avrupa bütünleşme tarihi, Avrupa Birliği kurumları, başlıca Avrupa Birliği politikaları, Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri ve Avrupa siyasetindeki güncel meseleler ele alınacaktır.

Derse Özgü Kurallar

Öğrencilerin verilen kaynakları okuması/dinlemesi/izlemesi beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Avrupa entegrasyon sürecinin kuramsal açıklamalarını anlar.
  2) Avrupa entegrasyonun tarihsel şartlarını anlar.
  3) Avrupa Birliği kurumlarını tanımlar.
  4) Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel arkaplanını anlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Avrupa entegrasyonunun gelişimini analiz eder.
  2) AB politikalarını analiz eder.
  3) Avrupa siyasetindeki güncel meseleleri tartışır.
  4) Türkiye-AB ilişkilerindeki güncel meseleleri tartışır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş The European Union: What it is and What it does? https://op.europa.eu/webpub/com/eu-what-it-is/en/ Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. (2011). “Giriş” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 3-13.
2) Avrupa Bütünleşmesi Tarihi Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 21-125. EU Pioneers https://europa.eu/european-union/about-eu/history/eu-pioneers_en Özdemir, D. (2011). “Avrupa Birliği’nin Ekonomik Bütünleşmesi” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 77-92.
3) Avrupa Bütünleşmesi Tarihi Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 21-125. EU Pioneers https://europa.eu/european-union/about-eu/history/eu-pioneers_en Özdemir, D. (2011). “Avrupa Birliği’nin Ekonomik Bütünleşmesi” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 77-92.
4) Avrupa Bütünleşmesi Tarihi Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 21-125. EU Pioneers https://europa.eu/european-union/about-eu/history/eu-pioneers_en Özdemir, D. (2011). “Avrupa Birliği’nin Ekonomik Bütünleşmesi” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 77-92.
5) Kurumlar ve Aktörler Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 127-263. Tzimitras, H. (2011). “Avrupa Birliği Hukuku” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 117-137.
6) Kurumlar ve Aktörler Nugent, N. (2017). The Government and Politics of the European Union. London: Palgrave, 127-263. Sayan, P. (2019). "Enforcement of the Anti-Racism Legislation of the European Union against Antigypsyism. Ethnic and Racial Studies 42:5, 763-785. Sayan, P. (2017). "United in Diversity: A Comparative Analysis of the Voting Behaviours of European Far-Right Political Parties in the European Parliament between 2009-2014". Politikon: The IAPSS Journal of Political Science, 35, 72–88.
7) Avrupa Birliği Politikaları Olsen, J. (2021). The European Union: Politics and Policies. New York: Routledge, 181-283. Tuğtan, M. A. (2011). “Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 257-273.
8) Arasınav
9) Avrupa Birliği Politikaları Olsen, J. (2021). The European Union: Politics and Policies. New York: Routledge, 181-283. Tuğtan, M. A. (2011). “Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 257-273.
10) Avrupa Konseyi Simülasyonu
11) Avrupa Parlamentosu Simülasyonu
12) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Can, H. and Özen, Ç. Türkiye-Avrupa Topluluğu Ortaklık Hukuku. Ankara: Gazi Kitabevi, 1-136.
13) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Arıkan, H. (2016). Turkey and the EU: An Awkward Candidate for EU Membership? NY: Routledge, 9-227.
14) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Gürsoy, Y. (2011). “Avrupa Birliği ve Demokratikleşme” in Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (der.) Kaya, A., Aydın Düzgit, S., Gürsoy, Y. and Onursal, Ö. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 59-76. Aydın-Düzgit, S. and Kaliber, A. (2016). “Encounters with Europe in an Era of Domestic and International Turmoil: Is Turkey a De-Europeanising Candidate Country?” South European Society and Politics, 21(1), 1-14. Tekin, F. (2021) “The Future of Turkey-EU Relations: Exploring the Dynamics and Relevant Scenarios” in Turkey and the European Union: Key Dynamics and Future Scenarios (eds.) Saatçioğlu, B. and Tekin, F. Baden-Baden: Nomos, 11-29. Saatçioğlu, B. (2021) “EU-Turkey Relations: Towards a Transactional Future amid Conflictual Cooperation?” in Turkey and the European Union: Key Dynamics and Future Scenarios (eds.) Saatçioğlu, B. and Tekin, F. Baden-Baden: Nomos, 189-207.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir,
2) Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir,
3) Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir,
4) Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir,
5) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir,
6) Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir,
7) Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir,
8) Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir,
9) Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir,
10) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir,
11) Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir,
12) Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir,
13) Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir,

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Okuma
Soru Cevap
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 1 % 10.00
Sunum 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 98
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 34
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 132
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5