DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60211METOS-RTS0087 Kısa Film Atölyesi 0 Güz
1 2 2 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MURAT ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Kısa Film Yapımı dersi, öğrencilerin kısa filmin sinema sanatındaki
ayrıksı konumuna dair kavrayışlarının gelişmesini ve kısa film üretimi
yaparak profesyonel düzeyde sinema üretiminin gerektirdiği temel
planlama ve uygulama yetilerini kazanmalarını hedefler. Derste
öğrencilerin kurmaca, belgesel, deneysel, animasyon formatlarındaki kısa
film fikirlerini geliştirmeleri ve gerçekleştirmeleri sağlanır.
Dersin İçeriği: Kısa film üretiminin uzun metrajlı film üretimiyle ayrışan noktalarının
örnekler üzerinden detaylı incelemesi, kısa film senaryosu yazımında
yapılan temel hatalar ve fark yaratan seçimlerin üzerinde durulması, kısa
film yapımının yazım, ön hazırlık, çekim, post prodüksiyon
aşamalarının öğrenciler tarafından deneyimlenmesi, ulusal ve
uluslararası alanın iz bırakan kısa filmlerinin izlenmesi, söz konusu kısa
filmlerin ön hazırlık aşamasından post prodüksiyon aşamasına uzanan
süreçte fark yaratan noktalarının belirlenmesi ve tartışılması başlıkları
dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Üst düzey bir kısa film hikayesine zemin oluşturabilecek dramatik yapı kurallarına dair farkındalık kazanmak
  2) Bir kısa film senaryosunu incelerken üst düzey bir bakış açısı kazanmak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Profesyonel bir yaklaşımla kısa film çekebilecek noktaya gelmek

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin ve gerekliliklerinin öğrencilere açıklanması
2) Kısa film üretiminin temel aşamaları nelerdir? Söz konusu aşamalarda yapılan tipik hatalar ve fark yaratan seçimler nelerdir?
3) Öğrencilerin bir kısa film senaryosu için üçer farklı fikir sunmaları ve söz konusu fikirlerin sınıfta tartışılması.
4) Öğrencilerin kısa filme dönüştürmeye karar verdikleri hikayenin sinopsisinin ilk taslağını yazmış olarak derse gelmesi ve söz konusu çalışmaların derste tartışılması.
5) Öğrencilerin gerçekleştirmeye karar verdikleri kısa filmlerin sinopsislerinin ikinci taslağını yazmış olarak derse gelmeleri ve söz konusu sinopsislerin derste tartışılması.
6) Pitching. Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmleri, sınıf arkadaşlarına ve dersten sorumlu öğretim görevlisine “pitch” etmeleri.
7) Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin senaryolarının ilk draftını yazmış olarak derse gelmeleri ve söz konusu senaryoların sınıfta tartışılması.
8) Ara sınav
9) Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin revize edilmiş senaryolarının sınıfta tartışılması ve söz konusu kısa filmlerin çekimi için yapılan planlamaların tartışılması.
10) Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin okuma provası kayıtlarının sınıfta izlenmesi ve tartışılması.
11) Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin senaryoları için dersten sorumlu öğretim görevlisi ve sınıf arkadaşları tarafından son geri bildirimleri almaları ve çekilecek olan filmlerin ön hazırlık çalışmasının sınıfta son kez sunumunun yapılması.
12) Çekimlerin yapılması.
13) Post prodüksiyon işlemlerinin başlaması.
14) Post prodüksiyon işlemlerinin tamamlanması ve filmlerin sunumu.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BİR FİLMİN SERÜVENİ: Zeynep Ünal, Koray Sağlam
ON FILMMAKING: Alexander MacKendrick
Diğer Kaynaklar: Kısa Film Listesi:
CURVE ( 2016 ) – Yön: Tim Egan
EVICKO – ( 2012 ) Yön: Ziya Demirel
BU SAHİLDE ( 2010 ) – Yön: Merve Kayan, Zeynep Dadak
BEN GELDİM GİDİYORUM ( 2012 ) – Yön: Metin Akdemir
YOLCU ( 2017 ) – Yön: Cem Özay
BİR GÜN BİR GÜN BİR ÇOCUK ( 2010 ) – Yön: Berrak Çolak
A SUPERMARKET LOVE SONG ( 2006 ) – Yön: Daniel Outram
CAROLINE ( 2018 ) - Yön: Celine Held & Logan George
IMPASSE ( 2009 ) – Yön: Bram Schouv
ALY ( 2020 ) – Yön: Thomas Wood
THEY FOUND HER in a FIELD ( 2018 ) – Yön: Ellie Rogers
UNUS MUNDUS ( 2007 ) – Yön: Senem Tüzen
RABBITS ( 2018 ) – Yön: Riley Sugar
SİYAH ÇEMBER ( 2017 ) – Yön: Hasan Can Dağlı
SESSİZ ( 2012 ) – Yön: Rezan Yeşilbaş
SALI ( 2015 ) – Yön: Ziya Demirel
ALİ ATA BAK ( 2012 ) – Yön: Orhan İnce
AVARYA ( 2019 ) – Yön: Gökalp Gönen
MERKÜR ( 2015 ) – Yön: Melis Balcı
PIGGY ( 2019 ) – Yön: Carlota Pereda
DAĞINIK YATAK ( 2013 ) – Yön: Eytan İpeker
FEELING THROUGH ( 2019 ) – Yön: Doug Roland
DAYIM ( 2000 ) – Yön: Tayfun Pirselimoğlu
NERDESİN ( 2013 ) – Yön: Halit Fatih Kızılgök

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme
2) Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme
3) Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme
4) Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme 5
5) Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme
6) Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme 5
7) Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme
8) Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme
9) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme
10) Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme 5
11) Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır
12) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme
13) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Proje Hazırlama

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 62
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 112
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4