Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • Para kavramını tanımlar
|
2) • Blokzincir teknolojisini, iletişim çalışmaları bağlamında ifade eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • Dijital kripto para kavramını iletişim bağlamında değerlendirir.
|
2) • Dijital kripto para kavramını iletişim tasarımı uygulamaları bağlamında düzenleyebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) • Dijital kripto paraların iletişim stratejilerini yapılandırabilir.
|
2) • Dijital kripto para süreçlerinin iletişim sürecini planlayabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders oryantasyonu |
|
|
2) |
Para kavramı ve Paranın Tarihsel Süreçleri |
|
|
3) |
E-para kavramı, E-paranın ilk kullanım örnekleri. |
|
|
4) |
Cyberpunk ve Bitcoin |
|
|
5) |
Bitcoin ve postmodern paradigmanın kesişimi. |
|
|
6) |
Blokzincir nedir? |
|
|
7) |
Altcoin kavramı(Ethereum, Ripple, Litecoin, Solana, Avalanche). |
|
|
8) |
Ara Sınavı |
|
|
9) |
Altcoin kavramı(Ethereum, Ripple, Litecoin, Solana, Avalanche). |
|
|
10) |
Soğuk/sıcak cüzdanlar, DeFİ. |
|
|
11) |
NFT kavramı, Marketplace örnekleri ve Metaverste kavramı. |
|
|
12) |
NFT kavramı, Marketplace örnekleri ve Metaverste kavramı. |
|
|
13) |
Devletlerin dijital kripto paralara bakışı: El Salvador Örneği. |
|
|
14) |
Genel değerlendirme. |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Blockchain 101, Ahmet Usta & Serkan Doğantekin, Bankalararası Kart Merkezi Yayınları.
• Sorularla Blockchain, Turan Sert, Türkiye Bilişim Vakfı Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Metaverse, Terry Winters, Kodlab Yayınları.
• Dünden Bugüne Paranın Tarihi ve Türkiye’de Kağıt Para Kullanımı, Murat Fidan&Ayşegül Esev&Serkan Dilek, Sosyal Bilimler Dergisi, Aralık 2019.
• The Rhetoric of Bitcoin: Money, Politics, and the Construction of Blockchain Communities, Matthew Bellinger, Doctor of Philosophy, University of Washington, 2018.
• When Perhaps the real problem is Money itself!’’: the practical materiality of Bitcoin, Bill Maurer & Taylor C. Nelms and others, Social Semiotics, 2013.
Finansın Dijital Devrimi Blokzincir ve Kripto Paralar, Eyüp Ensari Şahin, Eğitim Yayınevi.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
5 |
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
40 |
80 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
84 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |