Dersin Amacı: |
Sürdürülebilirliğe Giriş dersinin amacı, İçinde bulunduğumuz iklim krizi çağında, diğer canlıların ve ekosistemlerin yaşam hakkını gözeten ekolojik bir bakış açısının geliştirilmesi bir vatandaşlık bilinci olarak görülmektedir,bu bağlamda dünyanın karşı karşıya olduğu iklim krizini sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlarıyla ele almayı, sürdürülebilir bir çevre ve toplumsal yaşamın gerekleri hakkında bilinç oluşturmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, ekolojik okuryazarlık, sürdürülebilirlik, doğa ve insan ilişkisinde karşılıklı bağımlılık ilkesi, iklim krizi, küresel ısınma, karbon ayak izi, enerji ve gıda alanında sürdürülebilirlik sorunları, tüketim kültürü ve atık sorunu, çevresel adalet gibi kavram ve konular dünyanın farklı bölgelerindeki çevre meseleleri gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Sürdürülebilirlik faaliyetlerinin tarihsel gelişimini ve kritik noktalarını dönemsel olarak sıralar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Yaşam ve değerlerimizin içine sürdürülebilirliği entegre eder.
|
2) Enerji üretimi ve tüketiminin yerel, bölgesel ve küresel etkilerini kavrar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik kavramlarını açıklar
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu ve Sürdürülebilirliğin Tanımı |
|
|
2) |
2. Sürdürülebilirliğin Tarihi ve Temel Kavramlar |
|
|
3) |
3. Tüketim ve Tüketici |
|
|
4) |
4. Küresel zorluklar: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ |
|
|
5) |
5. Ekosistemleri Anlamak |
|
|
6) |
6. ENERJİ VE TOPLUM |
|
|
7) |
7. Sürdürülebilirlik İLE İLGİLİ BELGESEL İZLEME SINIF TARTIŞMALARI |
|
|
8) |
8. Ara Sınav |
|
|
9) |
9. Sürdürülebilirlik ve Atık Yönetimi |
|
|
10) |
10. Sürdürülebilirlik ve Çevre Kirliliği |
|
|
11) |
11. Sürdürülebilirlik ve Gıda problemi : Yiyecek ve Tarım |
|
|
12) |
12. Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanları |
|
|
13) |
13. Sürdürülebilirlik ve Enerji Sistemleri |
|
|
14) |
14. Sürdürülebilirlik ve Sanat |
|
|
15) |
15. Final sınavına hazırlık: önemli kavramların gözden geçirilmesi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
|
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
3 |
6 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
54 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |