Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kendi değerler sistemi ve doğrularını tanımlar.
|
2) Etik karar alma sürecine etki eden faktörleri açıklayabilir.
|
3) Problem çözme sürecinde etik duyarlılığı betimleyebilir.
|
4) Örgüt kültürünün iş etiği üzerindeki etkilerini betimleyebilirler.
|
5) İşletme içerisinde etik ve etik olmayan davranışları ayırt edebilirler.
|
6) İşletmelerin bir iş etiği programına sahip olmasının ne anlama geldiğini ve önemini açıklayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Küreselleşme sonucunda iş ahlakı ve etik konulara artan ihtiyacı kavramıştır.
|
2) Çalıştıkları işletmelerde etik değerlerin geçerli olduğu bir çalışma ortamı sağlamak için, yönetici ve çalışan olarak sorumluluğunu kavramıştır.
|
3) İş etiği konusunda duyarlılık kazanmış ve etik bilinci geliştirmiştir.
|
4) İş hayatındaki etik sorunları belirleyebilir ve örnekleyebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş hayatında alacakları iş kararlarını etik değerleri çerçevesinde analiz ederler.
|
2) Sorgulayıcı, eleştirel ve çok boyutlu düşünebilirler.
|
3) Mesleklerini, etik değerlerine uygun ve toplumun yararını gözeterek icra ederler.
|
4) İş hayatında ortaya çıkacak sorunlara etik değerleri çerçevesinde çözüm bulurlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ahlak, etik, iş etiği kavramları |
|
|
2) |
Etik karar alma |
|
|
3) |
Etik liderlik |
|
|
4) |
Kamu yönetiminde etik |
|
|
5) |
Etiğin kurumsallaştırılması |
|
|
6) |
Kurumsal Etik ve Uyum Kültürü Yaygınlaştırma Uygulamaları |
|
|
7) |
Kurumsal Etik ve Uyum Kültürü Yaygınlaştırma Uygulamaları |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
10) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
11) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
12) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
13) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
14) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
15) |
Öğrenci sunumları ve vaka analizi |
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bu derste temel bilgi edinme yolu derslerin izlenmesidir. Ayrıca derste kullanılan görsel malzemeler öğrencilere verilir. Ek olarak çeşitli makale ve kitap bölümleri destekleyici olarak önerilir. Dersin yürütülmesinde temel alınan kaynaklar şunlardır:
1- Floyd, L. A., Xu, F., Atkins, R., Caldwell, C. (2013). Ethical Outcomes and Business Ethics: Toward Improving Business Ethics Education. Journal of Business Ethics, 117(4), 753–776.
2- DesJardins, J. R. (2014). An Introduction to Business Ethics. (Fifth Edition). New York: McGraw-Hill. 3- Ferrell, O.C., Fraedrich, J., Ferrell, L. (2017). Business Ethics, Ethical Decision Making & Cases. (Eleventh Edition). Boston, MA: Cengage Learning.
|
Diğer Kaynaklar: |
1- Ergeneli, A. (1996). İşletme Etiği: İşletme Öğreniminde Olması Gereken Bir Ders, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 99-107.
2- Bilginoğlu, E. (2020). Türkiye’de ve Dünyada Etiğin Kurumsallaştırılması, Çalışma ve Toplum, 1, 301-320.
3- T.C. Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu (2019). Kamu Görevlileri Etik Rehberi. (Yedinci Basım). Ankara: Kamu Görevlileri Etik Kurulu.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş ortamında bireylerin ve grupların davranışlarını analiz ederek yorumlayabilir. |
|
2) |
Psikolojik kuramları iş yaşamı süreçlerine entegre edebilir. |
|
3) |
İş doyumu, motivasyon ve performans gibi alanlarda değerlendirme yaparak uygulamaya dönük öneriler geliştirebilir. |
|
4) |
Örgütsel sorunlara etik ve bilimsel yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alır. |
|
5) |
Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini iş yaşamına aktarabilir. |
|
6) |
Takım çalışmasına katkı sağlar ve örgüt içi iletişimde etkin rol oynar. |
|
7) |
İş sağlığı, stres ve tükenmişlik gibi konularda farkındalık geliştirerek uygun çözümler önerebilir. |
|
8) |
Disiplinlerarası bilgi birikimini farklı kurumsal yapılar içinde kullanabilir. |
|
9) |
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve adalet konularında duyarlılık gösterir. |
|
10) |
Kendi mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser ve uygular. |
|