Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Süt bileşimini, yapısını bilir ve çeşitli süt türlerinin arasındaki farklılıkları değerlendirebilir.
|
2) Süte uygulanan teknolojik işlemleri bilir ve süt yapısı üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
|
3) Süte uygulanan fermantasyon işlemlerini bilir ve sütün yapısı üzerindeki değişimleri anlayabilir.
|
4) Fermente Süt Ürünleri vb diğer süt ürünleri ve kalite kusurları hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İçme sütü teknolojisini ve önemini bilir ve farklı teknolojik işlemlerin sütün yapısı üzerindeki etkilerini açıklayabilir.
|
2) Peynir teknolojisini bilir ve çeşitli peynirlerin üretim teknolojilerindeki farklılıkları ayırt edebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Türkiye ve Dünya Süt Sektörüne Genel Bakış |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
2) |
Sütün Tanımı ve Bileşimi
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
3) |
Süt Enzimleri ve Yardımcı Maddeler
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
4) |
Çiğ sütün eldesi, birincil üretim koşulları, sütün toplanması, muhafazası ve taşınması
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
5) |
Sütün İşletmeye Alınması, Mal Kabulu ve Kontrolü |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
6) |
Sütlere uygulanan temel işlemler (seperasyon, homojenizasyon, pastorizasyon, yağ seperasyonu vs) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
7) |
Ara Sınav |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
8) |
Süt ve Süt ürünleri İle ilgili Türk Gıda Kodeksi Tebliğleri |
|
|
9) |
Süt işletmelerinde hijyen (bina tasarım, iş akışı, alet-ekipman, personel vb) ve sanitasyon uygulamaları |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
10) |
İçme sütü teknolojisi (Pastörize süt, UHT süt vb) |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
11) |
Yoğurt ve Tereyağ teknolojisi |
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
12) |
Peynir ve Dondurma teknolojisi
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
13) |
Kımız, Kefir, Probiyotik Süt ürünleri Teknolojisi
|
OİS sistemine yüklenen sunu ve önerilen basılı yayınlar.
|
|
14) |
Genel Konu Tekrarı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrayabilme |
|
2) |
Konaklama ve ağırlama endüstrisinin alanındaki kavramları ve kuralları bilebilme ve gereğini yerine getirebilme |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenerek uygulayabilme |
|
4) |
İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenebilme ve bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirirebilme. |
|
5) |
Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilebilme ve uygulayabilime |
|
6) |
Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygulayabilme |
|
7) |
Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrebilme ve araştırma yapma becerisi kazanabilme. |
|
8) |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlayabilme ve Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygulayabilme. |
|
9) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazabilme |
|
10) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
|
11) |
Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirebilme. |
|
12) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
35 |
35 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
58 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
110 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |