DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70404MEEOZ-BUS0304 Innovation Management 0 Bahar
3 0 3 6
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU GÜVEN BERENGA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İnovasyon kavramının ulusal boyutta gelişimini sağlamak için kurumlara ve sektörlere düşenleri aktarabilmek
Dersin İçeriği: İnovasyon tarihçesi, stratejileri, bütçesinin oluşturulması ve önemli sektörlere ilişkin inovasyon stratejileri

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kurumsal inovasyonun nasıl ve hangi departmanlar tarafından geliştirileceğini anlamak
  2) Kurumsal inovasyonunun ulusal ekonomiye kazanımlarını anlamak
  3) Sektörlerde ne gibi güncel inovasyon stratejilerinin yürütüldüğünü anlamak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İnovasyon Tarihi İlgili ders materyalleri
2) inovasyon türleri, inovasyon süreç türleri, ürün, süreç ve hizmet inovasyonu arasındaki farklar
3) İnovasyon süreç modelleri
4) İnovasyon stratejileri. Savunmacı, taklitçi, saldırgan, iyimser, geleneksel ve bağımlı İnovasyon stratejileri
5) İnovasyon kaynakları
6) Rekabet, firma büyüklüğü ve inovasyon
7) Tarım sektöründe inovasyonlar
8) Vize sınavı
9) Finansal sektörlerde geliştirilen inovasyonlar İlgili ders materyalleri
10) Sağlık sektöründe inovasyonlar İlgili ders materyalleri
10) Sağlık sektöründe inovasyonlar İlgili ders materyalleri
11) Bilişim sektöründe yaşanan inovasyonlar İlgili ders materyaller
11) Bilişim sektöründe yaşanan inovasyonlar İlgili ders materyaller
12) Otomotiv sektöründe yaşanan inovasyonlar İlgili ders materyalleri
13) Savunma sanayinde inovasyonlar İlgili ders materyalleri
14) G7 ülkelerinin inovasyon stratejileri İlgili ders materyalleri
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Innovation and Entrepreneurship , Peter F. Drucker, 1985 .

The Innovator's Solution
Creating and Sustaining Successful Growth, Clayton M. Christensen, Michael E. Raynor, 2003.

Diğer Kaynaklar: Innovation and Entrepreneurship , Peter F. Drucker, 1985 .

The Innovator's Solution
Creating and Sustaining Successful Growth, Clayton M. Christensen, Michael E. Raynor, 2003.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulama ve geliştirme yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
4) Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
5) Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
7) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
8) Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir.
9) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 15.00
Ödev 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 94
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 139
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6