Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hesaplama, bilgisayar organizasyonu, bileşenler, sistemler ve hesaplama teknolojilerinin tarihi bilgilerini kavrar.
|
2) Bilgisayar mimarisi, işletim sistemleri ve bilgisayar ağları bilgilerini kavrar.
|
3) Programlamanın temel kavramlarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel hesaplama yetenekleri kazanır; sözcük işlemci, çizelge, gösteri ve veri tabanı yönetimi yazılımlarını kullanır.
|
2) İnternet ağı yazılım araçlarını kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgisayar programlarının yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanır.
|
2) Temel donanım, işletim sistemi, ofis uygulamaları ve bilgi ağları konusunda yetkinlik sahibidir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş, Bilgisayar İşletim Sistemleri, Moodle ve OİS arayüzleri, Bilgisayarın tarihçesi. Bilgisayarla ilgili temel kavramlar |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Projelerin belirlenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Microsoft Word ile belge hazırlama, tablo ve şablon kullanarak belge oluşturma |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
İleri Seviye Microsoft Word kullanımı |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
5) |
Microsoft Power Point’e giriş .
Microsoft Power Point sunumlarını biçimlendirme. Microsoft Power Point sunumlarını animasyon, video, tablo ve çizgelerle iyileştirme
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
İleri Seviye Microsoft Power Point kullanımı
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
İleri Seviye Microsoft Power Point kullanımı
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Arasınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
Microsoft Excel ile veri tabloları ve veri çizgeleri hazırlama. Microsoft Excel’de çok sayıda çalışma sayfası kullanarak fonksiyonlar ve tablolar oluşturma. Microsoft Excel’de pasta ve çubuk çizgeleriyle veri analizi yapmak
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
Ileri seviye Microsoft Excel kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Ileri seviye Microsoft Excel kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Temel web sayfası hazırlama araçlarına giriş
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Wix yazilimin kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
14) |
Wix yazilimin kullanimi
|
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular |
2 |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
1 |
1) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır |
|
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır |
2 |
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
3 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır |
|
2) |
İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
2) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
3 |
3) |
Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
3) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır |
4 |
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler |
|
4) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
4) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar |
1 |
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
5) |
Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
5) |
İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
6) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
8) |
Kalite bilincine sahiptir |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
9) |
Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|