DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60611TAEOZ-ICT3221 Information and Communication Technologies 1 Güz 2 2 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DÜRDANE YILMAZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:




Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar programlarının yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanılabilmesi için, öğrencilere temel donanım, işletim sistemi, ofis uygulamaları ve bilgi ağları konusunda yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bilgi işlemeye giriş; bilgisayar donanım ve yazılımlarına giriş; kelime işleme, çizelge (tablo), sunuş yazılımları; web yazılımı araçları. Bu derste proje odaklı öğrenme yaklaşımı kullanılmaktadır. Bu çerçevede dersin geleneksel yapıdaki içeriği yanında proje odaklı öğrenme bileşeni bulunmaktadır. Proje odaklı öğrenme bileşeni dersin amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak öğrenciler tarafından bireysel olarak veya proje takımları halinde belirli adımlardan geçilerek ve belirli ara çıktıların ve son çıktıların üretilmesini amaçlayan bir veya daha fazla sayıda projenin öğrenme amaçlı proje yapılmasını içermektedir. Dersin proje odaklı öğrenme bileşeni ağırlıklı olarak proje çıktılarının ve proje çalışmalarının dersi veren öğretim elemanı ve/veya jüri tarafından değerlendirilmektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hesaplama, bilgisayar organizasyonu, bileşenler, sistemler ve hesaplama teknolojilerinin tarihi bilgilerini kavrar.
  2) Bilgisayar mimarisi, işletim sistemleri ve bilgisayar ağları bilgilerini kavrar.
  3) Programlamanın temel kavramlarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Temel hesaplama yetenekleri kazanır; sözcük işlemci, çizelge, gösteri ve veri tabanı yönetimi yazılımlarını kullanır.
  2) İnternet ağı yazılım araçlarını kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilgisayar programlarının yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanır.
  2) Temel donanım, işletim sistemi, ofis uygulamaları ve bilgi ağları konusunda yetkinlik sahibidir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş, Bilgisayar İşletim Sistemleri, Moodle ve OİS arayüzleri, Bilgisayarın tarihçesi. Bilgisayarla ilgili temel kavramlar Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
2) Projelerin belirlenmesi Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
3) Microsoft Word ile belge hazırlama, tablo ve şablon kullanarak belge oluşturma Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
4) İleri Seviye Microsoft Word kullanımı Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
5) Microsoft Power Point’e giriş . Microsoft Power Point sunumlarını biçimlendirme. Microsoft Power Point sunumlarını animasyon, video, tablo ve çizgelerle iyileştirme Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
6) İleri Seviye Microsoft Power Point kullanımı Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
7) İleri Seviye Microsoft Power Point kullanımı Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
8) Arasınav Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
9) Microsoft Excel ile veri tabloları ve veri çizgeleri hazırlama. Microsoft Excel’de çok sayıda çalışma sayfası kullanarak fonksiyonlar ve tablolar oluşturma. Microsoft Excel’de pasta ve çubuk çizgeleriyle veri analizi yapmak Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
10) Ileri seviye Microsoft Excel kullanimi Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
11) Ileri seviye Microsoft Excel kullanimi Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
12) Temel web sayfası hazırlama araçlarına giriş Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
13) Wix yazilimin kullanimi Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
14) Wix yazilimin kullanimi Okuma ödevi, Ön çalışma Proje çalışması, Ev ödevi
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shelley Gaskin, Alicia Vargas, Debra Geoghan and Nancy Graviett, GO! with Office 2016 Volume 1 (1st Edition), Pearson Education, 2016.
Diğer Kaynaklar: Bayram Yıldız, OFFICE 2010, KODLAB, 2010.
Osman Gürkan, Microsoft Office 2016, Nirvana, 2016.
Joan Lambert and Curtis Frye, Microsoft Office 2019 Step by Step, 1st Edition, ISBN-13: 978-1509307685
Kevin Wilson, Essential Office 365 Second Edition: The Illustrated Guide to using Microsoft Office Paperback, 2018.


Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 2
1) Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular.
1) Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. 1
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler 1
1) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır
1) Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır 2
2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular 3
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır
2) İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır.
2) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır 3
3) Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
3) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır 4
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler
4) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
4) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar 1
4) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular
5) Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır
5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
5) İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir 2
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır
6) Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
6) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7) Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır.
8) Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
8) Kalite bilincine sahiptir
9) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
9) Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir
10) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
11) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 3
12) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde)

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Proje Hazırlama
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Projeler 4 % 25.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 4 4 16
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 3 2 6
Proje 4 6 24
Ödevler 4 1 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 134
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 4 1 4
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 141
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6