Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir iş görüşmesinde nasıl iyi bir izlenim bırakılacağını anlatan koşullu cümleler kurun; koşul cümlelerini kullanarak bir paragraf yazın; Bir paragrafın taslağını ve yapısını düzenleyin.
Sağlıklı yaşam tarzını tartışın, yemek hakkında konuşun ve öğrencilere hizmet etmenin nasıl çekici hale getirilebileceğini konuşun.
Teknolojinin hayatımıza etkileri üzerine beyin fırtınası yapın.
Kişisel yanıt paragrafının nasıl yazılacağını öğrenin.
|
2) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
3) Sebep-sonuç kompozisyonu yazma çalışması.
Reklamın ve reklamdan bilgi edinmenin görüşümüzü nasıl değiştirdiğini tartışılacak.
Okurken metnin odak paragraflarını ve ana fikrini bulabilmek.
Bir anlatım hikayesi hazırlama çalışması.
Hayatımızdaki engeller ve insanların dirençli olmayı nasıl öğrendikleri hakkında konuşma ve beyin fırtınası.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
2) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş & Ders tanıtımı, 4. ünite kelimelerine başlangıç |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 43-44
|
|
2) |
Kelime bilgisi: Boş Zaman, Dil bilgisi: Geçmiş ve Geniş Zamanda Alışkanlıklar, Okuma: Boş Zaman |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 44-45
|
|
3) |
Yazma: Opinion Essay & Bağlaçlar, Kelime bilgisi: Olumlu Sıfatlar & eşdizimler, Dinleme: Great Getaways |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 46-47
|
|
4) |
Dil Bilgisi: Gelecek Zaman kullanımları, Kelime Bilgisi: Sayılamayan ve Çoğul İsimler, Kelime Bilgisi: Kabiliyetler |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 48-50
|
|
5) |
Okuma: The World's Worst Inventions, Kelime Bilgisi: Değişim, Dil bilgisi: Articles (The/a-an) |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 56-57
|
|
6) |
Kelime Bilgisi: Bileşik İsimler, Dinleme: Consumer Crazy (Tüketim), Kelime Bilgisi: Pazarlama ile alakalı eşdizimler |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 58-59
|
|
7) |
Dil bilgisi: Koşul Cümleleri (Gerçek Durumlar ve Varsayımlar), Yazma: Rapor yazımı, yazılı karşılaştırmalar yapmayı öğrenme |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 60-61
|
|
8) |
ARASINAV |
|
|
9) |
Kelime Bilgisi: Idea (Fikir) kelimesiyle kullanılan eşdizimler, İşlev: Fikir Önerme, Öneride Bulunma |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 62-63
|
|
10) |
"Yaş" hakkında kelimeler, Okuma: Early Peakers and Late Bloomers: Who Has It Worse?, Dil Bilgisi: Modal Verbs |
Pearson Speakout Upper-Intermediate 2nd Edition Student's Book, pp. 68-69
|
|
11) |
Kelime: Önekler, Dinleme: Letters to Myself, Dil Bilgisi: Future Perfect ve Continuous |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 70-71
|
|
12) |
Kelime Bilgisi: Optimizm/Pesimizm, Yazma: Resmi olmayan dil ile email yazma, Kelime Bilgisi: Eşdizimli sözcükler |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 72-73-74
|
|
13) |
Fonksiyon: İkna Etme, "Fikirleri netleştirmek" için kullanılan ifadeler, Kelime Bilgisi: Televizyon/Medya |
Pearson Speakout Upper Intermediate 2nd Edition, Student's book, pp. 74-75
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
1) |
Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olur, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışır ve onları yönetir. |
|
1) |
Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilir ve yönetebilir. |
|
1) |
Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Takım çalışması ve ekip ruhunu bilir. |
|
2) |
Kabin ve Kokpit ekiplerini planlar. |
|
2) |
Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri felsefesini yorumlar. |
|
2) |
Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
2) |
Havacılıkla ilgili genel bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinir. |
|
2) |
Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alır ve bireysel olarak bağımsız çalışma yapar. |
|
3) |
Bilet satış ve check-in işlemlerini yapabilir. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
3) |
Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
|
3) |
Havaalanı planlaması hakkında genel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Havacılık alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
3) |
Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını anlatır. |
|
4) |
Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurar. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
5) |
Terminal binalarındaki yolcu hizmetlerini bilir. |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
5) |
Hava Kargo operasyonlarını yönetir. |
|
6) |
Bilet satış konularını bilir. |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
7) |
Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
7) |
Müşteri ilişkileri konusunda bilgi sahibidir. |
|
8) |
Filo ve tarife planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
9) |
Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
10) |
Operasyon ve dispatch yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
12) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
14) |
Havacılık alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
15) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
16) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|