Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
C# Dilinin Temel Kavramları |
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Değişken Türleri ve Tanımlamaları
|
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Metotlar, metotların aşırı yüklenmesi
|
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler ve listeler
|
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Form Application ile kullanıcı etkileşimi
|
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
C# sınıflar ve nesneler, kalıtım (miras alma)
|
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Yapıcı ve yıkıcı metotlar, kapsülleme
|
Volkan Aktaş, Her Yönüyle C# 8.0, Kodlab Yayıncılık, 2017. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
|
9) |
Oyun motorları ve Unity'e giriş
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Unity olay işlevleri (metotlar), event'ların çalışma mantığı
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Unity temel kavramları ve araçları, C# ile script geliştirmek, Component'ler
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Oyun objelerinin vektörel hareketi, çarpışma algılama ve fizik materyalleri
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Dinamik obje oluşturma, serileştirme, oyuncu ile mouse etkileşimi
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Oyuncu ile klavye etkileşimi
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Döngüler, diziler ve listeler ile çalışmak
|
Timuçin Hatipoğlu, Unity 3D İle Oyun Programlama, Kodlab Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
2 |
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
3 |
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
5 |
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
5 |
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
3 |