Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yaratıcı ve görsel düşünebilme yetisi kazanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir.
|
2) • Grafik tasarım alanında teknolojik gelişimi kavrayabilir.
• Öğrenci sektör bazında aldığı bir projeyi uygulayıp yönetebilecek yetkinlikte bir tasarımcı olması amaçlanır.
• Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
• Foto manipülasyon ve dijital illüstrasyon tekniklerini etkin kullanabilir.
• Öğrenci farklı tarz ve disiplinlerdeki tasarım sorunsallarını analiz edip uygulayabilir..
• Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
• Photoshop programını ve içeriklerini etkin bir şekilde sektörel seviyede uygulayabilir.
|
3) Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözer.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir fikri/içeriği/mesajı özgün bir biçimde görselleştirerek tasarlar.
|
2) Özgün bir grafik dil kullanarak grafik ürünlerini hazırlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Photoshop tarihçesi? Foto manipülasyon nedir? Canlandırmanın ve Matte Painting tarihi |
|
|
2) |
Photoshop tanımı. Piksel nedir? / Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool, layer, maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto manipülasyon uygulamaları. / Ödev Proje |
|
|
3) |
Tasarım panellerinin tanınması ve işlevlerinin proje üzerinden anlatımı / Matte painting proje uygulaması (Tasarımcının projeye uygun fırça oluşturması ve çalışma üzerinde uygulaması) |
|
|
4) |
Layer, artboard, Brightness & Contrast, Blending mode gibi panellerinin detaylı incelenmesi. Öğrenilen tekniklerle foto manipülasyon proje uygulaması. |
|
|
5) |
Key Visual nedir? / ve hangi mecralarda kullanılır /Key visual örneklerinin incelenmesi ve uygulanmasındaki püf noktaları. / Ödev Proje |
|
|
6) |
Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi / Öğrenciler ile birlikte Jazz Festivali poster uygulaması |
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Proje üzerinden “Retouch and Heal” konularının anlatımı ve uygulanması / Ödev Proje |
|
|
9) |
Projenin değerlendirilmesi ve eksiklerinin giderilmesi |
|
|
10) |
Piksel art nedir? / Piksel art tekniklerinin ve örneklerinin incelenmesi / Piksel art uygulaması |
|
|
11) |
Piksel art karakter ve oyun aseti oluşturma / Piksel art animatik karakter yaratma / Ödev Proje |
|
|
12) |
Dijital illüstrasyon nedir? / Concept Art nedir? / Brush panelinin incelenmesi ve kişinin kendi brush setini yaratabilmesi / Mekan ve karakter tasarımı illüstrasyon çalışmaları / Proje |
|
|
13) |
Projenin değerlendirilmesi ve eksiklerinin giderilmesi |
|
|
14) |
Photoshop 2025 güncel yeniliklerinin tanıtılması (3d, dekupe, renk panelleri vb.) |
|
|
15) |
Final projesi değerlendirmesi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting, Mark Cotta Vaz 2004
• The Digital Matte Painting Handbook, David B. Mattingly 2011
• Light for Visal Artists: Understanding & Using Light in Art & Design, Richard Yot 2011
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop, 202
• Sketching from the Imagination: An Insight into Creative Drawing, 2013
• Color and Light: A Guide fort he Realist Painter, James Gurnet Art 2010
• Adobe Photoshop Classroom in a Book, Andrew Faulkner & Conrad Chavez 2020
|
Diğer Kaynaklar: |
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop: Characters, 2015
• Digital Painting in Photoshop: Industry Techniques for Beginners: A comprehensive introduction to technieques and approaches, 2018
• Master the Art of Speed Painting: Digital Painting Techniques, 2016
• Begginer’s Guide to Digital Painting in Photoshop, Nykolai Aleksander 2012
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Grafik tasarımın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve kuramsal çerçevesini açıklayabilir. |
|
2) |
Görsel iletişim tasarımında kullanılan tipografi, renk teorisi ve kompozisyon ilkelerini tanımlayabilir. |
|
3) |
Grafik tasarımın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını değerlendirerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirebilir. |
|
4) |
Yaratıcı problem çözme yöntemlerini kullanarak özgün ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
5) |
Görsel hiyerarşi, algı psikolojisi ve kullanıcı deneyimi (UX) ilkelerini kullanarak uluslararası pazara uygun tasarımlar yapabilir. |
|
6) |
Dijital araçlar ve tasarım yazılımlarını etkin kullanarak profesyonel grafik tasarım çalışmaları gerçekleştirebilir. |
|
7) |
Uluslararası grafik tasarım projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alarak yaratıcı çözümler geliştirebilir. |
|
8) |
Grafik tasarım projelerini yönetebilir ve süreçlerini planlayarak profesyonel çalışma disiplinini uygulayabilir. |
|
9) |
Grafik tasarım alanındaki küresel yenilikleri, teknolojileri ve metodolojileri takip ederek kendini sürekli geliştirebilir. |
|
10) |
Kültürlerarası tasarım ilkelerini benimseyerek küresel kitlelere hitap eden görsel çözümler üretebilir. |
|
11) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı, etik değerlere uygun ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
|
12) |
Grafik tasarım süreçlerinde bağımsız çalışma ve takım çalışmasına katılım sağlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
6 |
4 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
10 |
60 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4 |
2 |
8 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
5 |
6 |
30 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
134 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
160 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |