Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar nicel araştırma yöntemleri ve bunların işlevsel oldukları araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Katılımcılar nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin araştırma sürecinde nasıl birlikte kullanılabileceğini öğrenirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar nicel yöntemlerle araştırılabilecek toplumsal olguları tanıma becerisi kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar herhangi bir nicel araştırma sürecinin tasarlama, uygulama ve analiz aşamalarını yürütebilecek gerekli zihinsel donanımı kazanacaklardır.
|
2) Katılımcılar nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel metodolojik meselelere hakim olacak ve alandaki yenilikleri kolaylıkla benimseyebileceklerdir.
|
3) Katılımcılar araştırma alanının özgünlükleri doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerini yaratıcı bir biçimde uygulama becerisini kazanacaklardır.
|
4) Katılımcılar nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması ile ilgili asgari saha deneyimi kazanırlar.
|
5) Katılımcılar nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması sürecinde temas edilen kişilerle alanın hassasiyetleri doğrultusunda iletişim kurma becerisini kazanacaklardır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel Metodolojik Tartışmalar |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
2) |
Toplumsalı Ölçmek Mümkün mü? |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
3) |
Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
4) |
Anket Uygulamasına Giriş |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
5) |
Anket ve Geçerlilik Sorunsalı |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
6) |
Örnekleri Teknikleri |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
7) |
Sahada Anket Uygulaması |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
8) |
Anket Bulgularının Yorumlanması |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
9) |
Data Kontrolü İçin İstatistik Yöntemler |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
10) |
Katılımcımlar İçin Anket Uygulaması |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
|
|
11) |
İçerik Analizi Nedir? |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
12) |
Nicel İçerik Analizi İçin Uygulama Örnekleri |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
13) |
Nicel İçerik Analizi |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
14) |
Tartışma: Toplumsalı Ölçmek Mümkün mü? |
Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|