Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Batı siyasal düşüncesini şekillendiren temel kavramlar ve kuramları bilir.
|
2) Felsefe ve siyaset ilişkisini kavrar.
|
3) Antik Yunan, Roma ve Orta Çağ Avrupası’ndaki siyasal yapıları tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kuramları ortaya çıktığı tarihsel bağlamla ilişkilendirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Güncel siyasal konuları kuramsal ve soyut şekilde değerlendirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş Dersi: Klasik Siyasal Düşüncelerin Kapsamı |
Plato Devlet
|
|
2) |
Antik Yunan’da Polis, Demokrasi ve Yurttaşlık |
Eskiçağ Uygarlıkları Oxford University Press
|
|
3) |
Sofistler ve Sokrates |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
4) |
Platon |
Plato Devlet
|
|
5) |
Aristoteles |
Aristo Politics
|
|
6) |
Roma’nın Doğuşu |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
7) |
Epikürosçuluk ve Stoacılık |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Roma Cumhuriyeti: Res publica (Cicero) |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
10) |
İmparatorluk Roma’sı (Seneca) |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
11) |
Hıristiyanlık’ın Doğuşu ve Siyasal Düşünce (Augustinus) |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
12) |
Orta Çağ ve Feodalite |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
13) |
Kilise ve Devlet: İki Kılıç Kuramı (Auqinumlu Thomas) |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
14) |
Dünyevi İktidara Doğru |
A Companion to Ancient Philosophy Edited by Mary Louise Gill and Pierre Pellegrin
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
David Miller (1987), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought, Oxford, UK; New York, NY, USA: B. Blackwell.
Ellen Meiksins Wood (2011), Citizens to Lords, Verso.
Plato, Republic, (Basic Books)
Aristotle, Politics, (Penguin Books)
Thomas Aquinas, Political Writings, (Cambridge)
|
Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Ali Ağaoğulları (Ed.)(2012), Sokrates’ten Jakobenlere Batı’da Siyasal Düşünceler, İstanbul: İletişim
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
12 |
12 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
82 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
14 |
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
14 |
14 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
115 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |