DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60222MEEOZ-POL0124 Contemporary Political History 2 Bahar 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. RAGIP KUTAY KARACA
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel Devrim 'den (yaklaşık 1750) Soğuk Savaş'ın sonuna kadar olan dönemi kronolojik sırayla ele alır.
Dersin İçeriği: Bu ders, 1750'den bu yana Soğuk Savaş'ın sonuna kadar, bilim devrimi, 18. yüzyıl, sanayi devrimi, devlet inşası ve sosyal değişim, I. Dünya Savaşı ve 1918'den sonra yeni siyasi yapı, Bolşevik Devrimi (Sovyetler Birliği ),II. Dünya Savaşı ve ABD'nin Avrupa işlerine katılımı, Soğuk Savaş, Soğuk Savaşın sonu ile ilgili dünyadaki gelişmeleri incelemeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, Dünya Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgi düzeyine sahiptir. Özellikle, Siyaset Bilimi kavram ve teorilerini, 18. ve 20. yüzyıldaki gelişmeleri ve bunların çağdaş dünya siyaseti için anlamlarını anlamak için kullanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersin sonunda öğrencilerin dünya tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaları ve farklı kültürler ve devletler arasındaki etkileşimleri analiz edebilmeleri beklenmektedir.
  2) Dersin sonunda kavramsal bir tarih anlayışı elde edilmelidir.
  3) Ders ayrıca öğrencileri tarihi olaylar hakkında sözlü ve yazılı olarak fikirlerini ifade etme yeteneklerini geliştirmeye teşvik eder.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1)
1) 1. Giriş
2) Güç dengesi; 18. Yüzyıl Avrupa'sında Kültür ve Toplum Traditions and Encounters, 2000.
3) Fransız Devrimi ve Napolyon Dönemi 1789-1815. Traditions and Encounters, 2000.
4) Endüstri Devrimi ve Avrupa Traditions and Encounters, 2000.
5) Siyasi Gelişmeler ve Sosyal Dönüşüm 1815-1850. Traditions and Encounters, 2000.
6) Devlet inşası, Avrupa'da sosyal değişim (1850-1871); Avrupa Krizi (1871-1914) Traditions and Encounters , 2000.
7) Birinci Dünya Savaşı Traditions and Encounters , 2000.
8) Ara sınav
9) Rusya'da Devrim ve I. Dünya Savaşı sonrası : Anlaşmalar ve savaşın sonucu Traditions and Encounters, 2000.
10) Büyük Buhran; 1930'larda Demokrasinin Karşılaştığı Zorluklar; Almanya ve İtalya'da faşizm Traditions and Encounters, 2000.
11) İspanyol İç Savaşı ve II. Dünya Savaşı'nın habercisi Traditions and Encounters, 2000.
12) II. Dünya Savaşı 1939-1945 Traditions and Encounters, 2000.
13) Soğuk Savaş ve Sonrası 1945-1970 Traditions and Encounters, 2000.
14) Soğuk Savaş'ın Sonu ve Küresel Değişim 1970- 1990. Traditions and Encounters, 2000.
15) Final sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bentley, Jerry; Ziegler F.Herbert; 2000, Traditions Encounters I, II , A Global Perspective on The Past; Mc Graw Hill, USA.
Eric Hobsbawm, The Age of Empire: 1875–1914.
E. Hobsbawm , The Age of Extremes, The Short Twentieth Century,1914-1991.
Diğer Kaynaklar:
Kishlansky, Mark ;Geary Patrick ; O'Brien Patricia, 2008. Civilization in the West ,Pearson Longman, Pearson Education ,Inc
E.R. Remarque: All Quiet on the Western Front . (Novel)

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir,
2) Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir,
3) Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir,
4) Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir,
5) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir,
6) Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir,
7) Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir,
8) Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir,
9) Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir,
10) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir,
11) Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir,
12) Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir,
13) Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir,

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Okuma
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 35.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 10 50
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 97
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 3 6
Ara Sınavlar 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 7 7
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 117
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5