Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Dünya Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgi düzeyine sahiptir. Özellikle, Siyaset Bilimi kavram ve teorilerini, 18. ve 20. yüzyıldaki gelişmeleri ve bunların çağdaş dünya siyaseti için anlamlarını anlamak için kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersin sonunda öğrencilerin dünya tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaları ve farklı kültürler ve devletler arasındaki etkileşimleri analiz edebilmeleri beklenmektedir.
|
2) Dersin sonunda kavramsal bir tarih anlayışı elde edilmelidir.
|
3) Ders ayrıca öğrencileri tarihi olaylar hakkında sözlü ve yazılı olarak fikirlerini ifade etme yeteneklerini geliştirmeye teşvik eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
1. Giriş |
|
|
2) |
Güç dengesi; 18. Yüzyıl Avrupa'sında Kültür ve Toplum |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
3) |
Fransız Devrimi ve Napolyon Dönemi 1789-1815. |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
4) |
Endüstri Devrimi ve Avrupa |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
5) |
Siyasi Gelişmeler ve Sosyal Dönüşüm 1815-1850. |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
6) |
Devlet inşası, Avrupa'da sosyal değişim (1850-1871); Avrupa Krizi (1871-1914) |
Traditions and Encounters , 2000.
|
|
7) |
Birinci Dünya Savaşı |
Traditions and Encounters , 2000.
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Rusya'da Devrim ve I. Dünya Savaşı sonrası : Anlaşmalar ve savaşın sonucu |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
10) |
Büyük Buhran; 1930'larda Demokrasinin Karşılaştığı Zorluklar; Almanya ve İtalya'da faşizm |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
11) |
İspanyol İç Savaşı ve II. Dünya Savaşı'nın habercisi |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
12) |
II. Dünya Savaşı 1939-1945 |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
13) |
Soğuk Savaş ve Sonrası 1945-1970 |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
14) |
Soğuk Savaş'ın Sonu ve Küresel Değişim 1970- 1990. |
Traditions and Encounters, 2000.
|
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bentley, Jerry; Ziegler F.Herbert; 2000, Traditions Encounters I, II , A Global Perspective on The Past; Mc Graw Hill, USA.
Eric Hobsbawm, The Age of Empire: 1875–1914.
E. Hobsbawm , The Age of Extremes, The Short Twentieth Century,1914-1991.
|
Diğer Kaynaklar: |
Kishlansky, Mark ;Geary Patrick ; O'Brien Patricia, 2008. Civilization in the West ,Pearson Longman, Pearson Education ,Inc
E.R. Remarque: All Quiet on the Western Front . (Novel)
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
5 |
10 |
50 |
Sunum / Seminer |
1 |
5 |
5 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
97 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
7 |
7 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
7 |
7 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
117 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |