Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Talk about quantities
Revision of quantifiers
Vocabulary about crime
Hatton Garden Job
A robbery gone wrong
The day Mona Lisa became famous
A radio programme about robberies
|
Roadmap B2 Student's Book 5B
|
Roadmap 5B Workbook
|
2) |
Summarise a text
Adverb + collocations
Money-related vocabulary
The largest flower auction in the world
Story of Tulipmania
|
Roadmap B2 Student's Book 5C
|
Roadmap 5C Workbook
|
3) |
Deal with and resolve conflicts
Phrases with leave
Understanding cause and effect relationships
Write a paragraph about a personal conflict
What's the problem?
|
Roadmap B2 Student's Book 5D
|
Roadmap 5D Workbook
|
4) |
Talk about things you love and loathe
Summarise a negotiation
Reported speech
Negotiating
Things we love to hate
Write a paragraph about a things you hate and why
Conversations
|
Roadmap B2 Student's Book 6A&6B
|
Roadmap 6A&6B Workbook
|
5) |
Paraphrase what someone has said
Verb patterns after reporting verbs
Reporting verbs
Match comments
|
Roadmap B2 Student's Book 6C
|
Roadmap 6C Workbook
REVISION: Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank |
6) |
REVISION: Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank;
EXAMS |
Roadmap Student's Book B2 Unit 6 Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank (for units 5B-5C-5D-6A-6B-6C)
|
Roadmap Student's Book B2 Unit 6 Check & Reflect, Language Bank, Vocabulary Bank (for units 5B-5C-5D-6A-6B-6C)
|
7) |
OFFICIAL HOLIDAY |
OFFICIAL HOLIDAY
|
OFFICIAL HOLIDAY |
8) |
Real conditionals
Social Issues
Point of no return
Age of digital reality
Free money for everyone
Write about situations with a good and bad outcome
|
Roadmap B2 Student's Book 7A
|
Roadmap B2 7A Workbok
|
9) |
Describe future plans with degrees of probability
Future forms and degrees of probability
Collocations make, take, do and give
New business challenge
Write about a hypothetical business plan
Rafaela's plans for the challenge
|
Roadmap B2 Student's Book
|
Roadmap B2 7B Workbook
|
10) |
Summarise a situation and give opinions and advice
Introductory IT
Personal and professional relationships
Four paragraphs
Two conversations
|
Roadmap B2 Student's Book 7C
|
Roadmap B2 7C Workbook
|
11) |
Lead a discussion and come to a decision
Talk about your favourite film/TV Series
Second conditional (cont.)
Meetings and discussions;
Three meetings
|
Roadmap B2 Student's Book 7D-8A
|
Roadmap B2 Workbook 7D-8A
|
12) |
Talk about your favourite film/TV Series (continued)
Second conditional (cont.)
Events in films
Four paragraphs
Write about your favourite team
Three people talking about their favourite films |
Roadmap B2 Student's Book 8A
|
Roadmap B2 Workbook 8A
|
13) |
Talk about other options and outcomes in the past
Conditionals in the past
Searching and hiding
Two paragraphs
|
Roadmap B2 Student's Book 8B
|
Roadmap B2 Workbook 8B
|
14) |
Talk about other options and outcomes in the past
Conditionals in the past
Searching and hiding
Two paragraphs
REVISION
|
Roadmap B2 Student's Book 8C - Language Bank- Vocabulary Bank
|
Roadmap B2 Workbook 8C
Roadmap B2 Student's Book Language Bank- Vocabulary Bank
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
10 |
1 |
10 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |