Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başaran öğrenciler web programlama ile ilgili sorunları çözmek için istemci tarafı ve sunucu tarafı betik dilleri kullanmasını bilecektir.
|
2) 1- Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2- Web tasarımda kullanılan, programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
3- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır.
4- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
3) CSS hakkında temel bilgililere sahip olacaklardır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Dijital tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
2- Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
3- Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
4- Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
|
2) Grafiksel nesne tasarımı için program seçimini yapar
|
3) Web sayfası ile ilgili taslak doküman ve görsel bileşenler hazırlar.
|
4) Web editörü yardımıyla HTML kodu veya CSS ve javascript kodlarını kullanır.
|
5) Web sayfası yayınlanması için alan ve isim seçimini, sayfanın web sunucusuna yüklemesini ve güncellemesini yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3- Dijital tasarımlarını ve projelerini sunabilme becerisine sahiptir.
4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
2) 1- Dijital tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3) 1- Her türlü dijital tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Web Tasarımı dersine giriş. Dersin içeriği, işleyişi ve sınavları hakkında bilgilendirme. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
2) |
Web site terimleri ve kullanım amaçları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
3) |
Web Sitesine Daha Fazla Ziyaretçi Çekmek için İpuçları - HTML' e Giriş
|
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
4) |
HTML Komut Yapısı ve Gövde Etiketleri / Uygulamalar |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
5) |
Metin Ve Görünüm Düzenleme Etiketleri / Uygulamalar |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
6) |
HTML'de Tablo Yapısı / Uygulamalar |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
7) |
HTML'de Çerçeve Yapısı / Uygulamalar |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
8) |
Ara sınav |
Ara sınav dönemine kadar işlenilen ders içeriğinden oluşan sorular.
|
|
9) |
HTML'de Form Yapısı / Uygulamalar |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
10) |
HTML'de Meta Etiketleri / Uygulamalar |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
11) |
CSS'ye Giriş, Metni Biçimlendirme, Renkler ve Arka Planlar |
Online ortamda yayında olan statik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
12) |
CSS ile yazı formatlama, resim ve köprü formatlama |
Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
13) |
CSS ile tablo ve form formatlama |
Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
14) |
CSS ile sayfa düzenini kontrol etme |
Online ortamda aktif durumdaki responsive sitelerin incelenip raporlanması.
|
|
15) |
Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama ve ders değerlendirmesi |
Landing page ve advergame arayüzleri inceleme ve rapor oluşturma.
|
|
16) |
Final sınavı |
Final dönemine kadar işlenen konular üzerinden hazırlanan sorular.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. |
|
2) |
Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. |
|
3) |
Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. |
|
4) |
Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. |
|
5) |
İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. |
|
6) |
E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. |
|
8) |
Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. |
|
9) |
Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. |
|
10) |
İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. |
|
11) |
Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
4 |
16 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
14 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
58 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |