DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50213TATOZ-MIR0112 Teknik Resim II 1 Bahar 2 2 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi CEREN KAHRAMAN BEREKET
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:




Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası öğrencileri mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları çizebilecek ve tasarlayabilecek düzeye getirmek, tüm tasarımların alt yapısı olan geometriye ve geometrik alt yapılara hakim olabilme yeteneğini sağlamak amaçlanmaktadır. Mevcut mekanların tanımlanması, uygulanacak tasarım ile ilgili programların tespit yöntemlerinin saptanması, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılarak belirlenmesi ve mevcut mekana uygulanması yöntemleri üzerinde durulmaktadır.
Dersin İçeriği: Verili bir mekâna veya mekân öğesine ait rölöve çalışması yapılarak ölçümlerin teknik çizime aktarılması, teknik çizim sistematiğinde sunum yapılması, izdüşüm-görünüş ve istenilen noktalardan kesitler alınması, ölçülendirme gibi konuları kapsamaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Zihinde oluşan ya da mevcutta var olan objelerin biçimlerini resmetmek için gereken çizim tekniklerini benimser
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Konut projelerine ait kesit, plan ve görünüş çizimlerini yapabilir.
  2) Üç boyutlu düşünebilir

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders tanımı ve işleyişin açıklanması
2) Geometrik Çizimler-1, Çizimlerde Tasarı Geometri Kurallarının Uygulanması ve Genel Kurallar Anlatımı / Uygulama
3) Geometrik çizimler-2 / Konu anlatımı ve uygulama
4) Geometrik çizimler-3 (kemer çeşitleri) / Konu anlatımı ve uygulama
5) Plan-Kesit ve Görünüş Kavramları, Ölçülendirme, 1/100 plan çizimi / Konu anlatımı ve uygulama
6) Plan-Kesit ve Görünüş Kavramları, Ölçülendirme, 1/100 kesit çizimi / Konu anlatımı ve uygulama
7) Plan-Kesit ve Görünüş Kavramları, Ölçülendirme, 1/100 görünüş çizimi / Konu anlatımı ve uygulama
8) ARA SINAV
9) Projelerin Donatılması, Yapı Elemanlarının Çizimle İfade Edilişi 1/20 – 1/10 Ölçekli Detay Çizimleri
10) Kemer Çizimi, Revak Modülü Çizimi
11) Merdiven Çizim Kuralları ve Teknikleri Anlatım ve Uygulama ( Çift kollu merdiven)
12) Merdiven Çizim Kuralları ve Teknikleri Anlatım ve Uygulama ( Yarım döner merdiven ve merdiven dengeleme)
13) İki katlı tekil konut çizimi. Plandan kesit ve görünüş çıkartma. Konu anlatımı
14) İki katlı tekil konut projesi çizimi. Plandan yararlanarak 1/50 kesit çizilmesi. Uygulama ve kritik
15) İki katlı tekil konut projesi çizimi. Plandan yararlanarak 1/50 görünüş çizilmesi. Uygulama ve kritik
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şahinler, O. ,Kızıl, F. , 2013, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınları,
Karagöz, Y. Servet Kitabevi , 1998,
Uygulamalı Teknik Çizim, Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir
Diğer Kaynaklar: “Neufert”,, Ernst Neufert, Wiley-Blackwell,
“Metric Handbook; Planning and Design Data”, David Littlefield, Architectural Press
Ertekin, C. , Alta, D. , Külcü, R. , Özmerzi, A. , Teknik Resim, Elif Yayınevi

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar 4
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
1) Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar
2) Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar 2
2) Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar.
2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. 2
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar
4) İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır 3
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
5) Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir.
5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır.
8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır
9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Ödev
Bireysel ve Grup Çalışması
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 5 3 15
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 3 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 63
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 69
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5