Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini öğrenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Zihinde oluşan ya da mevcutta var olan objelerin biçimlerini resmetmek için gereken çizim tekniklerini benimser
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Konut projelerine ait kesit, plan ve görünüş çizimlerini yapabilir.
|
2) Üç boyutlu düşünebilir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders tanımı ve işleyişin açıklanması |
|
|
2) |
Geometrik Çizimler-1, Çizimlerde Tasarı Geometri Kurallarının Uygulanması ve Genel Kurallar Anlatımı / Uygulama |
|
|
3) |
Geometrik çizimler-2 / Konu anlatımı ve uygulama |
|
|
4) |
Geometrik çizimler-3 (kemer çeşitleri) / Konu anlatımı ve uygulama |
|
|
5) |
Plan-Kesit ve Görünüş Kavramları, Ölçülendirme,
1/100 plan çizimi / Konu anlatımı ve uygulama
|
|
|
6) |
Plan-Kesit ve Görünüş Kavramları, Ölçülendirme,
1/100 kesit çizimi / Konu anlatımı ve uygulama
|
|
|
7) |
Plan-Kesit ve Görünüş Kavramları, Ölçülendirme,
1/100 görünüş çizimi / Konu anlatımı ve uygulama
|
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Projelerin Donatılması, Yapı Elemanlarının Çizimle İfade Edilişi
1/20 – 1/10 Ölçekli Detay Çizimleri
|
|
|
10) |
Kemer Çizimi, Revak Modülü Çizimi |
|
|
11) |
Merdiven Çizim Kuralları ve Teknikleri Anlatım ve Uygulama ( Çift kollu merdiven) |
|
|
12) |
Merdiven Çizim Kuralları ve Teknikleri Anlatım ve Uygulama ( Yarım döner merdiven ve merdiven dengeleme)
|
|
|
13) |
İki katlı tekil konut çizimi. Plandan kesit ve görünüş çıkartma.
Konu anlatımı |
|
|
14) |
İki katlı tekil konut projesi çizimi. Plandan yararlanarak 1/50 kesit çizilmesi.
Uygulama ve kritik |
|
|
15) |
İki katlı tekil konut projesi çizimi. Plandan yararlanarak 1/50 görünüş çizilmesi.
Uygulama ve kritik |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şahinler, O. ,Kızıl, F. , 2013, Mimarlıkta Teknik Resim, Yem Yayınları,
Karagöz, Y. Servet Kitabevi , 1998,
Uygulamalı Teknik Çizim, Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir
|
Diğer Kaynaklar: |
“Neufert”,, Ernst Neufert, Wiley-Blackwell,
“Metric Handbook; Planning and Design Data”, David Littlefield, Architectural Press
Ertekin, C. , Alta, D. , Külcü, R. , Özmerzi, A. , Teknik Resim, Elif Yayınevi
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
4 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
1) |
Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
|
2) |
Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
2 |
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
|
2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
|
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
2 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
|
4) |
İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
3 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
5) |
Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
|
5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
9) |
Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
5 |
3 |
15 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
63 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
69 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |