DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50414METOZ-HIT0082 Reklamcılık 1 Bahar 2 1 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi AKİF KEMAL KARATEPE
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin reklamcılık disiplinin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatılmalarıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersteki çalışmalar ile öğrencilerin, reklamcılıktaki temel kavramları anlamalarının yanı sıra, reklamın hedefe nasıl aktarıldığı, reklam metninin yazılması gerektiği, reklamın nasıl analiz edilebileceği, reklam veren ve ajans ilişkilerinin nasıl olduğunu, bir reklam kampanyasının nasıl düzenleneceğini kavramaları, yeni reklam mecralarını tanımaları ve reklam hukukunu bilmeleri hedeflenmektedir. Dönem sonunda öğrencilerden beklenen ana reklam terimlerini kavramaları, reklam mecralarını ve bu mecraların özelliklerini tanımaları, reklam filmlerini eleştirel gözle analiz edebilmeleri, basit reklam metinleri yazabilmeleri, bir reklam kampanyası tasarlayabilmeleridir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Reklamın tanımını, amaçlarını, hedefe nasıl aktarıldığını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hedef kitle-mecra ilişkisini bilir ve ilişki kurabilir.
  2) Reklam kampanyasını nasıl ölçümleneceğini bilir.
  3) Reklam süreçlerini ve uygulamalarını öğrenir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir reklam kampanyası oluşturabilir ve ekip üyesi olarak görev yapabilir.
  2) Reklamın nasıl çözümlendiğini bilir.
  3) Reklama özgü yaratıcı metinler yazabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pazarlama kavramı ve reklam pazarlama ilişkisi, reklam tanımları
2) Reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın sınıflandırılması
3) Reklam hedefe nasıl aktarılır, demografik faktörler ve reklam ilişkisi
4) Film Gösterimi -The Joneses (2009)
5) Serbest Çalışma - ödev (Reklam ve ürün Yerleştirme)
6) Reklam kampanyası kavramı
7) Reklam araçlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları
8) Ara sınav
9) Kurumsal reklam
10) Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi
11) İnternette reklam türleri ve örnekleri
12) Reklam metni yazımı, yaratıcı yazarlık
13) Reklam metni yazımı, yaratıcı yazarlık
14) Teknik gezi
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, Müge Elden, Füsun Kocabaş, İletişim Yayınları
2- Reklam Yazarının Elkitabı, Joseph Sugarman, Mediacat Yayıncılık
3- Reklamın Dili, Uğur Batı, Alfa Yayıncılık
4- Reklam Teorileri, Kolektif, The Kitap
5- Adım Adım Reklam Üretimi, Nesrin Tan Akbulut, Beta Yayınları
Diğer Kaynaklar: 1- Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim, Metis Yayıncılık
2- Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, Susie Hodge, Domingo Yayınevi
3- Nöropazarlama Reklam Tasarımı ve Etik, Çağla Pınar Bozoklu, Siyasal Kitabevi
4- Yozlaşan Medya ve Yozlaşan Türkçe, Emre Kongar, Remzi Kitabevi
5- Postmodern pazarlama Çağında Reklam Anlayışında Meydana Gelen Değişim, Mehmet YAKIN, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım ,2011

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 3
1) Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. 5
1) Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. 4
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 3
2) Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir.
2) Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir.
2) Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır.
3) Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar.
3) Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
3) Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir.
4) Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir.
4) Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 4
4) Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır.
5) Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır.
5) Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar.
5) Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
6) Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar.
6) Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur.
6) Basın ilişkilerinin önemini kavrar.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 3
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 1
7) İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 2
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Okuma
Proje Hazırlama
Teknik Gezi
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 81
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 35
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 116
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5