Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklamın tanımını, amaçlarını, hedefe nasıl aktarıldığını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hedef kitle-mecra ilişkisini bilir ve ilişki kurabilir.
|
2) Reklam kampanyasını nasıl ölçümleneceğini bilir.
|
3) Reklam süreçlerini ve uygulamalarını öğrenir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir reklam kampanyası oluşturabilir ve ekip üyesi olarak görev yapabilir.
|
2) Reklamın nasıl çözümlendiğini bilir.
|
3) Reklama özgü yaratıcı metinler yazabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı ve reklam pazarlama ilişkisi, reklam tanımları
|
|
|
2) |
Reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın sınıflandırılması
|
|
|
3) |
Reklam hedefe nasıl aktarılır, demografik faktörler ve reklam ilişkisi |
|
|
4) |
Film Gösterimi -The Joneses (2009) |
|
|
5) |
Serbest Çalışma - ödev (Reklam ve ürün Yerleştirme) |
|
|
6) |
Reklam kampanyası kavramı |
|
|
7) |
Reklam araçlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Kurumsal reklam |
|
|
10) |
Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi |
|
|
11) |
İnternette reklam türleri ve örnekleri |
|
|
12) |
Reklam metni yazımı, yaratıcı yazarlık |
|
|
13) |
Reklam metni yazımı, yaratıcı yazarlık |
|
|
14) |
Teknik gezi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, Müge Elden, Füsun Kocabaş, İletişim Yayınları
2- Reklam Yazarının Elkitabı, Joseph Sugarman, Mediacat Yayıncılık
3- Reklamın Dili, Uğur Batı, Alfa Yayıncılık
4- Reklam Teorileri, Kolektif, The Kitap
5- Adım Adım Reklam Üretimi, Nesrin Tan Akbulut, Beta Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
1- Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim, Metis Yayıncılık
2- Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, Susie Hodge, Domingo Yayınevi
3- Nöropazarlama Reklam Tasarımı ve Etik, Çağla Pınar Bozoklu, Siyasal Kitabevi
4- Yozlaşan Medya ve Yozlaşan Türkçe, Emre Kongar, Remzi Kitabevi
5- Postmodern pazarlama Çağında Reklam Anlayışında Meydana Gelen Değişim, Mehmet YAKIN, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım ,2011
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
1) |
Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
5 |
1) |
Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
4 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
2) |
Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
2) |
Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
3) |
Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
3) |
Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
4) |
Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
4) |
Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
5) |
Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
5) |
Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
5) |
Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
6) |
Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
6) |
Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
3 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
7) |
İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
81 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |