DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
51041METOZ-SHU0073 Havacılıkta Bilet Satış 1 Güz 2 0 2 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi EBRU TEPEÇAM
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: IATA kuralalrına göre iç hat ve dış hatlarda bilet ücreti hesaplama yapabilmek, Havayollarınca IATA kuralları çerçevesince belirlenen çerçevede ücret hesaplama, bilet düzenleme ve bu işlemler ile ilgili ulusal ve uluslararası uygulama ve kuralları öğrenme, uygulamayı yapabilmek.Düzenlenmiş bir bilet ilgili olarak, bilet okumayı, yorumlamayı, bilet üzerinde iade, yeniden rezervasyon ve parkur değişikliğini yapabilmeyi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Havayolu yolcu taşıma ile ilgili kavram, terim ve kodların açıklanması, uygulama alanları, Yolcu taşımacılığında kullanılan kıymetli formların tanımlanması, kullanmı yerleri ve açıklanması, IATA kurallarına göre bilet düzenleme, ücret hesaplama, Mil hesaplama, ücret hesaplama, ücret kurma ve çeşitleri, bilet okuma ve yorumlamayı yapabilmek,Elektronik bilet düzenlemeyi yapabilmek ve ücret çeşitleri ile ilgili hesaplama yapmayı öğrenmek,

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hava yolu taşıma mevzuatı ve işleyişi, Bilet satışla ilgi ve terim ve kodların açıklanması, Kıymetli form tanımı, IATA kurallarına göre bilet ücretlerinin hesaplanması, yolculukta Mil hesaplama, bilet ücret hesaplama, ücret kurma ve çeşitleri, bilet okuma ve değerlendirme bilgisi, elektronik bilet düzenleme ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Tek Yönlü Yolculuklarda BHC kontrolü ile gidiş-dönüşlü yolculuklarda CTM konrolü yapabilir, ücret hesaplayabilir.Ücret Bölümleme Yöntemi kullanarak, OW ve RT ücrelerde Pricing Unit uygulaması yapabilir.
  3) Havayollarında bilet satış işlemleri açısından önem arzeden uluslararası trafik haklarını bilir, bilet satış işlemleri için havayollarınca yapılan ikili ve çok taraflı anlaşmaları tanır,uygulamaları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Havacılıkta yaygın kullanılan temel bilet satış kavramlarını bilir.Tek yönlü yolculuklarda ücret hesaplaması yapabilir.İzin verilen mil indirimi ve yüksek ara ücret bulunması ve hesaplaması yapabilir.
  2) Gidiş - dönüş yolculuklarda mil hesaplaması, ücret hesaplamasını yapabilir.Mil artımı ve yüksek ücretli ara noktalı parkurların ücretlerini hesaplayabilir.
  3) Sponsorlu bilet işlemleri (PTA) işlemlerini bilir, ücret hesaplaması yapabilir.Havayollarınca yaygın olarak kullanılan özel ücretleri, kuralları ve ücret hesapalamasını bilir.
  4) Havayollarınca yaygın olarak kullanılan özel ücret kombinasyonları, karışık sınıf uygulaması ve ücret hesaplamasını bilir.Düzenlenmiş olan bir bilet yapılacak düzenlemeleri, rezervasyon değişikliğini, parkur değişikliğini ve iade işlemlerini bilir, yapabilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Temel Bilet satış tanım ve kavramları, uygulama, ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES
2) Tek Yönlü Yolculuklar ve ücretler hesaplama kavram ve kuralları, örnekler ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
3) Tek Yönlü Yolculuklar ücret Hesaplama yöntemleri, örnek çözümler, uygulama ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
4) Yüksek ara ücret (HIF) kavram ve tanımlar, istisnalar,çeşitleri, örnek çözümler, uygulama, İzin Verilen Mil İndirimi kavram ve tanımlar, örnek uygulamalar. ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES
5) Gidiş Dönüşlü Yolculuklar (RT),çeşitleri,Ücret hesaplama yöntem ve Bilgileri, Kuralları, örnek çözümler, uygulama ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
6) Gidiş Dönüşlü Yolculuklar (RT),çeşitleri,Ücret hesaplama yöntemleri,Circle Trip Yolculuklar kavram , tanımları ve kuralları, ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
7) Circle Trip Yolculuk çeşitleri ve Ücret Hesaplama Yöntemleri, ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
8) Ara sınav ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
9) Ücret hesaplama yöntemleri
10) Ücret Bölümleri Yöntemleri (Pricing Ünit Concept) kavram ve tanımlar,çeşitleri ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
11) Tek Yönlü Yolculuklarda Ücret Bölümleri Yönteminin (Pricing Ünit Concept), uygulanması, hesaplama yöntemleri,örnek çözümler, uygulama, ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
12) Gidiş dönüşlü Yolculuklarda Ücret Bölümleri Yönteminin (Pricing Ünit Concept), uygulanması, hesaplama yöntemleri,örnek çözümler, uygulama ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
13) Sponsorlu Bilet ödeme İşlemleri,kavram ve tanımlar, ve Ücret hesaplama yöntemleri,örnek çözümler, uygulama, ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
14) Özel ücret çeşitleri,tanım ve kavramlar,hesaplama yöntemleri,örnek çözüm ve uygulamalar, ders notları,bilet satış ders kitabı,İATA WORLDWİDEFARES,RULES,GENARAL RULES,,
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: IATA tarafından yayınlanan ücret ve ücret kuralları seri yayınları
Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Bilet Satış Yayın No:1446,
A nadolu Üniversitesi Sivil Haavacılık Y.O. Ders Notları
THY.A.O Kurs Notları
Diğer Kaynaklar: 1. IATA Passenger Tariff General Rules,
2. IATA Passenger AirTariff Worldwide Rules
3. IATA Passenger AirTariff Worldwide Fares
4. IATA Kurs notları
5. Video Filmler,

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar 3
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. 2
1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar.
1) Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir.
2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır.
2) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler
2) Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
2) Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. 3
3) Stok yönetiminin gereklerini sıralar.
3) Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar 5
3) Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar
3) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar.
4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4) Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. 3
5) Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir.
5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
6) Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar.
7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır.
7) Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
8) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler.
8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır
9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
9) Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir.
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
10) Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir.
11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
11) Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar
12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 48
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 88
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5