DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50414METOZ-HIT0103 Halkla İlişkiler Kampanyaları ve Uygulamaları 2 Güz 2 1 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ AŞUR DELEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kamu ve özel sektörün çeşitli alanlarında değişik örnek olay çalışmaları ile, öğrencilerin halkla ilişkiler fonksiyonunun organizasyonlarda ki rolünü ve önemini daha iyi anlamalarını ve halkla ilişkiler tekniklerini, uygulama becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Halkla ilişkilerde kampanya konuları, kampanya hazırlık sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar, projelerde yer alması gereken başlıklar, PEST ve SWOT analizleri ve farklı sektörlerden detaylı halkla ilişkiler kampanya örnekleri ders kapsamında ele alınan konulardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Halkla ilişkilerde proje hazırlığının gerektirdiği çalışmaları bilir ve uygular.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) İyi bir halkla ilişkiler projesinin nasıl yazılması gerektiğini bilir.
  2) Projelerin başarılı sunumu için neler yapılması gerektiğini bilir.
  3) Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının önemini kavrar ve uygulamada nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sektörler farklı olsa da halkla ilişkiler çalışmalarında temel süreçlerin aynı olduğunu bilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Halkla ilişkilerde proje hazırlığının önemi, projelerde kapsam ve içerik Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
2) Başlıca halkla ilişkiler proje konuları Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
3) PEST and SWOT analizleri Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
4) Finans ve bankacılık sektörlerinde hakla ilişkiler ve uygulama örnekleri Türkiye'deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
5) Gıda ve ilaç sektörlerinde hakla ilişkiler ve uygulama örnekleri Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede
6) Öğrencilerin ara proje kısa sunumları
7) Kamu ve eğitim sektörlerinde halkla ilişkiler ve uygulama örnekleri Türkiye'deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
8) Vize haftası
9) Bir halkla ilişkiler ajansından konuk
10) Kurumsal sosyal sorumluluk ve uygulama örnekleri Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede
11) Öğrenci uygulama projesi
12) Öğrenci uygulama projesi
13) Öğrenci uygulama projesi
14) Öğrenci sunumları ve dönemin genel bir değerlendirmesi
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türkiye'deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede
Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
Diğer Kaynaklar: Campaign Journal

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 2
1) Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. 4
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 2
1) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. 3
1) Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. 3
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 2
2) Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir.
2) Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. 1
2) Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. 1
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. 4
3) Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 4
3) Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. 3
3) Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. 4
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
3) Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. 1
4) Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. 4
4) Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. 5
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 1
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 3
4) Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. 2
5) Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. 4
5) Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. 3
5) Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. 4
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 2
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
6) Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. 4
6) Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. 4
6) Basın ilişkilerinin önemini kavrar. 3
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 1
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. 4
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 3
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Gösterip Yaptırma
Ödev
Proje Hazırlama
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 42 588
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 608
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 8 16
Ara Sınavlar 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 33
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 641
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4