Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla ilişkilerde proje hazırlığının gerektirdiği çalışmaları bilir ve uygular.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İyi bir halkla ilişkiler projesinin nasıl yazılması gerektiğini bilir.
|
2) Projelerin başarılı sunumu için neler yapılması gerektiğini bilir.
|
3) Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının önemini kavrar ve uygulamada nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sektörler farklı olsa da halkla ilişkiler çalışmalarında temel süreçlerin aynı olduğunu bilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Halkla ilişkilerde proje hazırlığının önemi, projelerde kapsam ve içerik |
Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
|
|
2) |
Başlıca halkla ilişkiler proje konuları |
Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
|
|
3) |
PEST and SWOT analizleri |
Halkla İlişkiler Projeleri, Nilay Başak Yurdakul, Gül Coşkun
|
|
4) |
Finans ve bankacılık sektörlerinde hakla ilişkiler ve uygulama örnekleri |
Türkiye'deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
|
|
5) |
Gıda ve ilaç sektörlerinde hakla ilişkiler ve uygulama örnekleri |
Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede
|
|
6) |
Öğrencilerin ara proje kısa sunumları |
|
|
7) |
Kamu ve eğitim sektörlerinde halkla ilişkiler ve uygulama örnekleri |
Türkiye'deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Bir halkla ilişkiler ajansından konuk |
|
|
10) |
Kurumsal sosyal sorumluluk ve uygulama örnekleri |
Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede
|
|
11) |
Öğrenci uygulama projesi |
|
|
12) |
Öğrenci uygulama projesi |
|
|
13) |
Öğrenci uygulama projesi |
|
|
14) |
Öğrenci sunumları ve dönemin genel bir değerlendirmesi |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
1) |
Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
4 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
2 |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
3 |
1) |
Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
3 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
2) |
Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
1 |
2) |
Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
1 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
4 |
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
3) |
Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
3 |
3) |
Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
3) |
Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
1 |
4) |
Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
3 |
4) |
Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
2 |
5) |
Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
4 |
5) |
Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
3 |
5) |
Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
4 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
4 |
6) |
Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
4 |
6) |
Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
3 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
4 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
588 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
608 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
7 |
7 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
641 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |