Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil Havacılık güvenliği hakkında bilgi sahibidir.
|
2) 11 eylül 2001 yılı terör olayları ve diğer terör olayları hakkında bilgi sahibidir.
|
3) Havacılık Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası terminoloji hakkında bilgi sahibidir.
|
4) Sivil Havacılık ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
|
5) Hava alanlarında güvenlik sahaları,alınacak tedbirler ve kullanılan sistemler hakkında bilgi sahibidir.
|
6) Hava alanlarında uçak ve uçak güvenliği,özel güvenlik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Havacılık güvenliği için gerekli olan uygulama becerilerini kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uçuş güvenlik konseptini bilir.
|
2) Riskli bölgeleri tahmin eder.
|
3) Yolcu tiplerini sınıflandırır.
|
4) Kokpit güvenliğini sağlar.
|
5) Davranış analizi yapar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
Havacılık Güvenlik Eğitimin Amacı ,Güvenlik Bilinci neden gerekli bir eğitimdir? Havacılığa yönelik güncel tehditler, Uçak güvenliğini tehdit eden unsurlar, Terörizm Kavramı, Terörizm tarihçesi, Terör örgütleri. Modus operandi
|
Ders notları, videolar, ICAO ANEX 17 EKLERİ, havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
2) |
Sivil havacılığa yönelik yasadışı müdahale eylemleri (Bomba, sabotaj, Kimyasal ve Biyolojik tehditler, Uçak kaçırma ve rehine vakaları ,Havalimanı saldırıları, Lazer ışınım tehditleri, Man Portable Air Defence System (MANPAD) tehditleri. 11 Eylül 2001 saldırıları ve bu saldırılar sonucu sivil havacılık güvenliğinde olan değişiklikler. |
Ders notları, videolar, ICAO ANEX 17 EKLERİ, havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
3) |
Havalimanı bölümleri, Hava tarafı, Kara tarafı, Güvenlik Tahditli Alan ve Güvenlik Alanın Kritik Bölümü, Havaalanlarına giriş kartları, personel kartları ve kullanım kuralları, mürettebat tarama, mürettebat çantaları tarama /koruma, kabin ekiplerinin alması gereken önlemler, Otel konaklamaları, Sosyal alanlar. Havaalanında yolcu ve bagajlara yönelik güvenlik tarama ve uygulamaları. |
Ders notları videolar, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
4) |
Ulusal Mevzuat, Uluslararası mevzuat, Uluslararası Organizasyonlar, Ulusal Yapılanma, MSHGK, EADUK, SHGM, Mülki idare Amirliği, Güvenlik Komisyonu, EADB. Uluslararası anlaşma ve konvansiyonlar. |
Ders notları, videolar, ICAO ANEX 17 EKLERİ,havayolları ve havaalanları güvenlik uygulama örnekleri
|
|
5) |
Hava Aracı Güvenlik Araması/Kontrolleri, Hava Aracı Güvenlik Araması/Kontrolü, Hava Aracı Arama Yöntemleri, Hava Aracında Aranacak Alanlar, Arama Formu Kullanımı, Arama Kaydı/Sorumlu Kaptan Pilotla iletişim (ASSCL), Transit /transfer uçuşlarda aramalar. Uçağa yanlış binen ve uçmaktan vaz geçen yolculara yönelik güvenlik tedbirleri. |
Ders notları
|
|
6) |
Park halindeki uçakların güvenliğinin sağlanması, , yolcu bagajlarıyla ilgili alınan güvenlik tedbirleri, Bagaj eşleştirmesi, Eşliksiz (Rush) Bagaj, El bagajları, Sıvı kısıtlaması, Transit duraklarda el bagajlarıyla ilgili alınan önlemler, Transit duraklarda alınan önlemler. |
Ders notları, videolar,
|
|
7) |
Uçakta unutulan sahipsiz eşya, Ateşli Silahlar ile kesici delici eşyaların taşınma kuralları. Yasaklı/Tehlikeli Maddeler ile Eşyanın Tanımlanması, Havayolu ile taşınması tehlikeli maddeler prosedürleri.
|
Ders notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Hava Aracının Korunması ve Hava Aracına Erişim Kontrolü, Uçuş Esnasında güvenlik Kriterleri, Kokpit Kapıları, Kokpite Giriş, Kokpit ile İletişim, Uçuş Güvenlik Görevlileri/Hava Polisi, Uçuş Tedariklerinin Kabulü, Hava Aracı Temizlik Malzeme ve Tedariklerinin Kabulü, Hava Aracı Güvenlik Mühürleme Prosedürleri. |
Ders notları,
|
|
10) |
Beklenmedik durum tedbirleri, Bomba ihbarı ve yapılacaklar, LRBL, Diğer Tedbirler, Uçak yerde, yolcular uçakta iken bomba tehditi. Uçak yerde, bagajlar uçağa yüklenmeden ve yolcular uçağa binmeden önce bombs ihbarı. Patlayıcı Maddelerin tanımı ve çeşitleri. Fabrikasyon patlayıcılar. Katı (TNT,HMX) Sıvı (Nitro, Gliserin), Gaz (Doğal gaz, LPG), Toz (Petn, Tetril, Amatol, TNT), Plastik (C-3, C-4, Com-B, RDX), El/Ev Yapımı Patlayıcılar, Bomba unsurları (Patlayıcı madde, Başlatıcılar (kapsül/fitil) , Anahtar Sistemi Kablolama, Kamufle Etmek İçin
Kullanılan Yöntemler). |
Ders notları
|
|
11) |
Uçak kaçırma, uçak kaçırmanın safhaları ve kabin ekipleri hareket tarzı. Rehine sendromları ve bu sendromlar ile mücadele teknikleri. Uçak kaçırma potansiyeli olan yolcu türleri. |
Ders notları
|
|
12) |
Uçak kaçırma sırasında ve sonrasında kabin ekibi hareket tarzı. Raporlama prosedürleri, kriz anını raporlama, Olayların raporlama çeşitleri. Basın ve medyada paylaşılmaması gereken hassas bilgiler. |
Ders notları
|
|
13) |
Şüpheli davranışlar sergileyen yolcular, Profil çıkarmanın temel ilkeleri, Kural dışı (Asi) yolcular, ICAO Tehdit seviyeleri, Fiziksel bağlama e ekipmanı, Fiziki müdahale yöntemleri, Kokpite bildirim, Potansiyel tehlike arz eden
yolcular (Sınır dışı edilen kişiler, Kabul edilemez yolcular, Tutuklu/Hükümlü yolcular, Kuraldışı hareket eden (asi) yolcular) |
Ders notları
|
|
14) |
Potansiyel tehlike arz eden yolculara ve onlara refakat eden güvenlik görevlilerine uygulanacak güvenlik tedbirleri. Olay raporlama (İlgili formlar) , düzenlenecek formlarda bulunması gereken asgari bilgiler. Özel kategori ve PTA Yolculara (VIP, Diplomatik, HKK yolcular Engelli yolcular) yolculara uygulanacak güvenlik tedbirleri. Güvenlik aramasından muaf kişiler. Kuraldışı hareket eden yolcular ile iletişim, ikna yöntemleri, Stresle başa çıkma yöntemleri, öfke kontrolü, dinleme becerileri, kriz
yönetimi, |
Ders notları
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olur, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışır ve onları yönetir. |
|
1) |
Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlar. |
3 |
1) |
Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
3 |
1) |
Takım çalışması ve ekip ruhunu bilir. |
|
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilir ve yönetebilir. |
|
2) |
Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alır ve bireysel olarak bağımsız çalışma yapar. |
|
2) |
Kabin ve Kokpit ekiplerini planlar. |
|
2) |
Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri felsefesini yorumlar. |
|
2) |
Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
4 |
2) |
Havacılıkla ilgili genel bilgilere sahiptir. |
5 |
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinir. |
|
3) |
Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını anlatır. |
3 |
3) |
Bilet satış ve check-in işlemlerini yapabilir. |
|
3) |
Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
3) |
Havacılık alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
3) |
Havaalanı planlaması hakkında genel bilgilere sahiptir. |
5 |
4) |
Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurar. |
|
4) |
Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
5) |
Terminal binalarındaki yolcu hizmetlerini bilir. |
3 |
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
5) |
Hava Kargo operasyonlarını yönetir. |
|
6) |
Bilet satış konularını bilir. |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
7) |
Müşteri ilişkileri konusunda bilgi sahibidir. |
|
7) |
Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
8) |
Filo ve tarife planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
9) |
Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında bilgi sahibidir. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
10) |
Operasyon ve dispatch yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
12) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
14) |
Havacılık alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
15) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
16) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|